کد خبر : 291792
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
-

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و نحوه رفع ایراد

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و نحوه رفع ایراد

جاروبرقی سامسونگ به دلایل مختلفی از جمله مشکلات الکتریکی خاموش می‌شود.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام سامسونگ پشتیبان، برای آشنایی با علل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ با ما همراه باشید.

علل خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ و راهکار رفع آن ها

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ حین کار ممکن است بنابر دلایل مختلفی اتفاق بیافتد اما به طور کلی می‌تواند به دو دلیل اصلی یعنی گرم شدن موتور و فعال شدن ترموستات (به خاطر انسداد لوله ها، فیلترها، کیسه یا کارکردن طولانی مدت دستگاه) و مشکلات الکتریکی داخلی جاروبرقی (قطع شدن سیم کشی یا مشکلاد برد دستگاه) باشد.

توجه داشته باشید که اگر مشکل دستگاه شما از مشکلات فنی و الکتریکی باشد، باید دستگاه شما توسط تکنسین متخصص تعمیرات جاروبرقی سامسونگ بررسی شود. همچنین توصیه می‌شود که قبل از هرگونه اقدامی در این مورد، از وصل بودن دستگاه به برق، وصل بودن برق منزل خود و سلامت پریز برق خود اطمینان حاصل کنید.

در این بخش دلایل مختلف خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ حین کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

گرم شدن بیش از حد موتور و فعال شدن ترموستات دستگاه

روی موتور جاروبرقی قطعه‌ای به نام ترموستات تعبیه شده است. این قطعه وظیفه دارد تا با بیش از حد شدن حرارت موتور، به طور خودکار آن را خاموش کند تا وقتی که موتور خنک شد، دستگاه مجددا روشن شود و بتوان از آن استفاده کرد. در واقع ترموستات به عنوان یک محافظ حرارتی برای جاروبرقی تعبیه شده است. ترموستات باعث می‌شود که در زمانی که موتور جاروبرقی بیش از حد داغ شده است، جلوی ذوب شدن اجزای داخلی جاروبرقی را بگیرد و با قطع کردن جریان ورودی به بتن از سوختن آن جلوگیری کند.

معمولا پس از ۳۰ دقیقه استفاده از جاروبرقی، موتور آن تا حد زیادی گرم می‌شود و در این زمان است که ترموستات فعال شده و موتور را خاموش می‌کند.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و نحوه رفع ایراد

اگر ترموستات دچار مشکل شده باشد، قدرت خود را از دست می‌دهد و نسبت به کوچک‌ترین حرارت در موتور فعال می‌شود و موتور را بی موقع خاموش می کند. در این صورت باید ترموستات خود را توسط یک اهم متر بررسی کنید و در صورت خرابی این قطعه، آن را تعویض کنید.

گرم شدن موتور به علت انسداد لوله دستگاه

همچنین دلایلی وجود دارند که باعث داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی می‌شوند. یکی از این علل انسداد لوله‌های این دستگاه است. خیلی اوقات هنگام استفاده از جاروبرقی ممکن است جسم بزرگی وارد لوله‌ها شود و باعث گرفتگی در آن‌ها شود. اگر به مدت ۳ دقیقه لوله مسدود باشد و دستگاه کار کند، باعث می‌شود که گرمای موتور از حد تعیین شده بیشتر شود و در نتیجه جاروبرقی یک باره خاموش شود. در این شرایط باید لوله‌های دستگاه را از آن جدا کنید و هرگونه انسداد آن را رفع کنید تا هوا بتواند به راحتی از داخل لوله رد شود و جاروبرقی بدون مشکل کار کند.

گرم شدن موتور به علت گرفتگی فیلترها و کیسه

از دیگر دلایل گرم شدن بیش از حد موتور و خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ می‌توان به انسداد فیلترها و کیسه جاروبرقی اشاره کرد. همچنین در اثر گرفتگی فیلترها و کیسه جاروبرقی صدای مکش نیز غیر عادی خواهد بود. پس با خارج کردن فیلترها و کیسه مسدود یا کثیف از دستگاه خود می‌توانید آن‌ها را کاملا بشویید و تمیز کنید. همچنین اگر کیسه و فیلتر یک بار مصرف باشند می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید. توجه داشته باشید که عمر هر فیلتر ۶ ماه است. همیشه پس از استفاده از جاروبرقی به ظرفیت باقی مانده در کیسه توجه کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و نحوه رفع ایراد

خرابی دکمه سوئیچ جاروبرقی

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ پس از چند ثانیه کارکرد، می‌توان مربوط به خرابی دکمه سوئیچ یا دکمه خاموش و روشن کردن دستگاه باشد. در صورت خرابی این دکمه، پس از روشن شدن جاروبرقی شاسی بیرون می‌پرد و دستگاه خاموش می‌شود. در این شرایط باید دکمه تعویض شود.

خرابی موتور جاروبرقی سامسونگ

بررسی موتور باید توسط شخص متخصص با تجربه بالا صورت پذیرد. اما از علل خاموش شدن دستگاه که به موتور آن بستگی دارند می‌توان به کثیف بودن زغال‌های موتور، کوتاه‌شدن زغال‌های موتور، کم شدن فاصله زغال با الکترود، نوسانات برق خانه، نیم سوز شدن آرمیچر و خراب شدن رله اشاره کرد. بهتر است که به طور سالانه وضعیت قطعات موتور مانند زغال‌های آن بررسی شوند.

خراب شدن برد جاروبرقی سامسونگ

آخرین دلیلی که می‌توانیم برای خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ در حین کار ارائه دهیم، خرابی برد دستگاه است. برد یک قطعه مهم در جاروبرقی است که همه کارها در دستگاه از قبیل خاموش و روشن کردن دستگاه و کم و زیاد شدن مکش آن را مدیریت می‌کند. در صورتی خرابی در قطعه برد دستگاه، بسیاری از قطعات دیگر آن به درستی کار نخواهند کرد و در عملکرد خود دچار مشکل می‌شوند.

خاموشی ناگهانی جاروبرقی سامسونگ؛ مشکلی با راه حل‌های زیاد

در این مطلب با مهم‌ترین دلایل خاموش‌شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ آشنا شدیم و راهکارهایی را به شما ارائه کردیم. در صورتی که دستگاه به طرز ناگهانی و در حین کار خاموش شد، باید علت‌های خاموشی آن را یک به یک بررسی کنید. اگر اطلاعات و تخصص کافی در مورد تعمیرات جاروبرقی سامسونگ ندارید، بهتر است که برای جلوگیری از وارد شدن خسارت بیشتر به دستگاه جاروبرقی خود، تعمیرات آن را به تکنسین‌های متخصص تعمیر جاروبرقی سامسونگ از مراکز خدمات پس از فروش یا تعمیرگاه‌های مجاز سامسونگ مانند دیبا پشتیبان samsungposhtiban.com بسپارید.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و نحوه رفع ایراد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =