کد خبر : 291637
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
-

“سردار سلیمانی” به‌عنوان قهرمان مبارزه با دشمن در میان تمام ملت‌های جهان شناخته می‌شود

“سردار سلیمانی” به‌عنوان قهرمان مبارزه با دشمن در میان تمام ملت‌های جهان شناخته می‌شود

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نه فقط در میان مردم ایران و عراق و سوریه و لبنان، بلکه در میان تمامی ملت‌های جهان و از جمله آمریکا و دولت‌های اروپایی به‌عنوان قهرمان مبارزه با داعش و قلع‌و‌قمع‌ کننده این گروه تروریستی شناخته می‌شود.

به گزارش عصرقائم، دکتر محمود مرادی در گفت‌وگو ، در خصوص شخصیت سردار سلیمانی اظهار کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی یک حماسه ملی علیه آمریکا شکل گرفت و رئیس‌جمهور این کشور را در وضعیتی قرار داد که به گفته نزدیکانش تا سرحد مرگ ترسیده بود؛ اما شوک دوم هم کمتر از آن تشییع باشکوه نبود؛ بلکه مکمل آن بود که در جریان آن پایگاه نظامی «عین‌الاسد» هدف حمله موشکی سپاه قرار گرفت.

وی افزود: این دو پیروزی بزرگ در ۴۱ سالگی انقلاب از بلوغ و توانمندی و افزایش قدرت ایران در سطح جهانی حکایت دارد واگر پشتیبانی و حضور مردم در صحنه نبود شاید جرأت و جسارت آمریکا برای اقدامات بعدی بیشتر می‌شد و حتی نیروی نظامی ما در این تراز نمی‌توانست پاسخ مقتدرانه به آمریکا بدهد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نظام در شرایطی قرار گرفته که قامت آن از سطح منطقه‌ای بالاتر شده و از این پس باید در سطح یک قدرت جهانی ظاهر شود چراکه تاکنون هیچ کشوری جرات و جسارت مقابله با آمریکا را در سطح نظامی نداشته است.

مرادی خاطرنشان کرد: چنین اقدام نظامی ناشی از اعتماد به ساختارها و چارچوب‌های پایه‌ای قدرت ملی است؛ برای نمونه ابعاد قدرت ملی شامل ۱۴۰ متغیر با حدود ۹ فاکتور اقتصادي، سياسي، نظامي، فضايي، فرامرزی، سرزمينی، اجتماعی، علمی، فناوری و فرهنگی است.

وی ادامه داد: شاید در برخی از این شاخص‌ها دچار شدت و ضعف‌هایی باشیم؛ اما در مجموع نقش اثرگذار خود را در افزایش قدرت ملی کاهش ندادند و همچنان شاهد افزایش آنها هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: حضور میلیونی ملت ایران در بدرقه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و وحدت بی‌نظیر آن روزها در جامعه را می‌توان نقطه عطفی دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و حرکت پیش‌رونده آن دانست.

مردای یادآور شد: پس از تصویب اخراج ارتش آمریکا از عراق و جمع شدن پایگاه‌های آمریکا در این کشور که همین ابتدای کار موجب اختلافات جدی در ایالات متحده شد؛ سربازان و ژنرال‌های حاضر در عراق رسماً اعلام کرده‌اند از این کشور خواهند رفت اما مقامات واشنگتن و در راس آن‌ها وزیر دفاع این کشور اعلام کرده بود ما هرگز از عراق نمی‌رویم.

وی ادامه داد: همانگونه که وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که پایان حضور شرور آمریکا در منطقه غرب آسیا آغاز شده است و این روندی که امروز آغاز شده است به پایان نخواهد رسید، مگر با خروج کامل و قطعی ایالات متحده آمریکا از تمام منطقه و برچیده شدن همه پایگاه‌های ارتش تروریستی ایالات متحده در غرب آسیا که این مهم حاصل خون پاک حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در دوران حیات و مبارزه خواب از چشم سردمداران کاخ سفید روبودند و پس از شهادت‌شان نیز طومار آمریکا در منطقه را در هم خواهند پیچید که اگر تا پیش از این واشنگتن و تل‌‌آویو فکر می‌کردند آزمایش‌های موشکی ایران و اظهارات مقامات ایران یک ابزار روانی برای تأثیرگذاری در معادلات است، اکنون پس از حمله موشکی به عین‌الاسد قدرت موشکی ایران به ابزاری برای مقابله در دنیای واقعی تبدیل شده است.

مرادی افزود:  امروز نیازمند انسجام ملی و تلاش مردم و مسولان برای ثبات و قدرت مردم هستیم و این مساله از طریق توجه به معیشت و اقتصاد کشور و نگاه به درون محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است روابط خوب تجاری و دیپلماسی در منطقه با کشورها داشته و یک رویکرد فعال را درپیش بگیریم تا برای پاسداشت راهی  که آغاز شده است گام‌هایی اساسی برداشته باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: امروز نیازمند یارگیری‌های منطقه‌ای و بهبود روابط تجاری هستیم و این مهم جز با درایت مسولان محقق نمی‌شود و این چیزی که کشور خیلی وقت است به آن نیاز دارد و بهانه‌های واهی مانع از تحقق آن شده است.

"سردار سلیمانی" به‌عنوان قهرمان مبارزه با دشمن در میان تمام ملت‌های جهان شناخته می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − دوازده =