کد خبر : 291329
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

زمان ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه شریف امروز پایان می‌یابد

زمان ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه شریف امروز پایان می‌یابد

با اعلام دانشگاه صنعتی شریف، مهلت ثبت‌نام برای دوره کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از میان دانشجویان ممتاز، امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۰ پایان می‌پذیرد.

به گزارش عصرقائم، دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آئین‌نامه “پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد” وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی ورودی نیمسال اول ۱۳۹۷ که در ۸ نیمسال فارغ التحصیل می‌شوند، دانشجویان کارشناسی ورودی ۹۸ که در شش نیمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند و همچنین دانشجویان دو رشته‌ای ورودی ۱۳۹۶ که در ۱۰ نیمسال فارغ التحصیل می‌شوند، تعداد محدودی دانشجو بدون آزمون جهت ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه می پذیرد.

بنا بر تاکید معاونت آموزش دانشگاه صنعتی شریف، پذیرش نهایی این متقاضیان منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و متقاضیان باید تا پایان امروز ۳۰ آذر درخواست خود را به صورت الکترونیکی به همراه مدارک لازم از طریق اتصال به درگاه https://admission.edu.sharif.edu ارسال نمایند.

حداقل شرایط لازم جهت ارائه درخواست، گذراندن حداقل سه چهارم از واحدهای دوره کارشناسی تا قبل از شروع نیمسال هفتم تحصیلی (انتهای تابستان ۹۹ برای ورودی‌های دو رشته‌ای ۱۳۹۶ و تابستان ۱۴۰۰ برای ورودی‌های ۱۳۹۷) اعلام شده است.

به دلیل شیوع کرونا و با موافقت وزارت عتف، حداقل واحد گذرانده شده برای ورودی‌های ۱۳۹۶ تا ۴ واحد قابل کاهش است به شرطی که این دانشجویان در نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به این میزان واحد حذف شده در کارنامه داشته باشند.

از دیگر شرایط پذیرش این است که دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف باید جزء ۲۵درصد نخست ورودی‌های کارشناسی رشته مربوطه باشند و دانشجویان با رتبه‌های۱ تا ۵ رشته تحصیلی (و نه گرایش) یا معدل بالای ۱۸ (به شرط قرارگیری جزء ۱۵ درصد برتر هم ورودی‌ها و هم رشته‌ای‌ها در دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعت نفت (رشته مهندسی نفت)، دانشگاه اصفهان (رشته‌های علوم پایه)، دانشگاه علامه طباطبایی (رشته‌های اقتصاد و مدیریت) و ۸ درصد برتر در رشته تحصیلی (نه در گرایش) تا حداکثر ۳ نفر از سایر دانشگاه‌های کشور پذیرش خواهند شد. البته،پرونده این داوطلبان صرفاً در صورت وجود گواهی رتبه بررسی خواهد شد.

همچنین، این داوطلبان باید تحصیلات کارشناسی خود را تا قبل از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ به اتمام رسانده باشند.

در اطلاعیه دانشگاه صنعتی شریف در زمینه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون آمده است که مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری، غیرحضوری، نوبت دوم بدون آزمون، علمی‌کاربردی، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد، برای ورود بدون آزمون، مورد پذیرش نخواهد بود و درخواست متقاضیان فقط برای ورود به یک رشته تحصیلی بررسی خواهد شد؛ در صورت ارسال درخواست برای بیش از یک رشته هر دو درخواست لغو خواهد شد.

دانشجویان رشته‌های مهندسی مکانیک و مهندسی دریا میتوانند برای کارشناسی ارشد مهندسی دریا داوطلب شوند. همچنین دانشجویان رشته مهندسی مکانیک میتوانند برای کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا نیز درخواست ارائه کنند.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی انرژی و مهندسی هسته‌ای نیز فقط از میان دانش‌آموختگان کارشناسی مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و فیزیک خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام این افراد شامل ارائه کارنامه تحصیلی (ریزنمرات تا آخرترم ۶)، سوابق علمی پژوهشی مندرج در فرم درخواست(در صورت وجود سوابق)و پرداخت مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به صورت الکترونیکی در سامانه دریافت پرونده است.

مدت زمان ثبت نام متقاضیان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف در ابتدا تا ۲۰ آذر ماه تعیین شده بود، اما این دانشگاه با توجه به درخواست مکرر متقاضیان، مدت زمان را تا ۳۰ آذر تمدید کرد.

زمان ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه شریف امروز پایان می‌یابد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 19 =