کد خبر : 291404
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
-

رابرت مالی: امیدواریم مذاکرات وین به زودی ازسرگرفته شود

رابرت مالی: امیدواریم مذاکرات وین به زودی ازسرگرفته شود

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نسبت به ازسرگیری هر چه سریعتر مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد.

به گزارش عصرقائم، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با شبکه سی ان ان گفت: در بازه زمانی در آینده‌ای نه چندان دور باید نتیجه بگیریم که دیگر برجامی در کار نیست و باید بر سر یک توافق کامل دیگر مذاکره کنیم و قطعا وارد دوره بحران تنش‌ها خواهیم شد.

انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه و آمریکا و ایران پس از یک دوره طولانی مذاکرات در سال ۲۰۱۵ به توافق برجام دست یافتند.

ایران در برجام تعهد داده بود که در ازای رفع تحریم‌ها، فعالیت‌های هسته‌ایش را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاهش دهد. با خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، جمهوری اسلامی پس از یک سال اقدام به کاهش تدریجی تعهدات هسته‌ایش کرد.

پس از به روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور حال حاضر آمریکا مذاکرات برای احیای برجام آغاز شد و دور هفتم مذاکرات هفته گذشته پایان یافت.

رابرت مالی، نماینده هیات آمریکایی در وین که مسئولیت مذاکرات غیرمستقیم با ایران را برعهده دارد ضمن ابراز بی‌اطلاعی از زمان برگزاری مجدد مذاکرات وین گفت که “امیدوار است این مذاکرات به زودی ازسرگرفته شوند”.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادعا کرد که ایران در حال نزدیک شدن به توانایی توسعه سلاح هسته‌ای می‌باشد.

مالی تصریح کرد: اگر آن‌ها با سرعت کنونی‌شان به فعالیت خود ادامه بدهند تنها چند هفته باقی می‌ماند تا به این نتیجه برسیم که توافقی برای احیا کردن باقی نمانده است.

وی افزود: واضح است که ایران می‌خواهد با گسترش برنامه هسته‌ای خود اهرم فشار به دست بیاورد و امیدوار است که بتواند از این اهرم فشار برای رسیدن به توافقی بهتر استفاده کند. این کار جواب نخواهد داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه سخنانش گفت: اگر آن‌ها بخواهند اهرم فشار بیشتری به دست بیاورند، بازهم به توافق بهتری دست نخواهند یافت چراکه که ما گفته‌ایم حاضریم آنچه که پنچ سال پیش بر سر آن مذاکره شده را انجام بدهیم.

این دیپلمات ارشد آمریکایی ادامه داد: اگر آن‌ها این رویکرد را اتخاذ کنند، برایشان نتیجه معکوس در برخواهد داشت.

رابرت مالی: امیدواریم مذاکرات وین به زودی ازسرگرفته شود

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =