کد خبر : 290965
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
-

برگزاری نشست راهکارهای توسعه ورزش همگانی در دانشگاه علامه طباطبائی

برگزاری نشست راهکارهای توسعه ورزش همگانی در دانشگاه علامه طباطبائی

به مناسبت هفته پژوهش، نشست راهکارهای توسعه ورزش همگانی در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی با حضور استادان، اندیشمندان، پژوهشگران، دانشجویان و مدیران ورزش کشور به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، در نشست راهکارهای توسعه ورزش همگانی که در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، ابتدا هنری، رییس دانشکده تربیت بدنی به اهمیت و ضرورت چنین نشست هایی و سوالاتی که در این زمینه بی پاسخ مانده و انتظار می رود از سوی فرهیختگان علوم ورزشی و مدیران ورزش پاسخ داده شود اشاره کرد.

عبدالحمید احمدی، مشاور وزیر ورزش و جوانان با ایراد سخنرانی بر نگاه متوازن در ورزش تاکید داشت. وی گفت در هشت سال گذشته ورزش همگانی در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته و این موضوع در قانون اهداف و وظایف وزارتخانه به عنوان یک هدف و وظیفه اساسی مورد تاکید قرار گرفته است.

او در ادامه به چهار رکن اساسی محیط فعال، جامعه فعال، سیستم فعال و مردم فعال برای توسعه ورزش همگانی پرداخت و با اشاره به نقشی که هرکدام از این ارکان در توسعه ورزش همگانی می تواند داشته باشد بر ضرورت مشارکت فعال دستگاه‌های مرتبط در توسعه ورزش همگانی، استفاده از ظرفیت شورای عالی ورزش کشور و شورای ورزش استان ها در توسعه متوازن ورزش، و تقویت بودجه و اعتبار ورزش همگانی به ویژه در مقابله با چالش سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار تاکید کرد و استمرار برنامه های در دست اجرای ورزش همگانی در مناطق شهری و روستایی و به ویژه طرح شهر فعال در کلانشهرها و شهرهای بزرگ کشور و طرح خانه های ورزش روستایی را خواستار شد.

در ادامه محمد علی قره از استادان مدیریت ورزش به فلسفه ورزش همگانی و چگونگی گسترش ورزش همگانی پرداخت. دکتر معتقد است ورزش یک تکلیف برای نه تنها کلیه سازمان ها بلکه تمامی دانش آموختگان علوم ورزشی است و رسالتی است که باید به جدیت دنبال شود.

سخنران دیگر، غلامرضا شعبانی بهار استاد مدیریت ورزش و رئیس فدراسیون تیر اندازی با کمان، به ضرورت متوازن بودن ورزش همگانی و قهرمانی پرداخت و اینکه ورزش بانوان باید به جد دنبال شود و فرهنگ سازی صحیح در ورزش همگانی حاصل تقویت جایگاه خانواده در ورزش است.

در ادامه جباری مدیر آکادمی فدراسیون ورزش همگانی به نقش تغییر در فرایند توسعه ورزش همگانی به اهمیت نیروی انسانی و بودجه در این فرایند اشاره داشتند.

اکبر فرید فتحی سخنران بعدی بود که به لزوم طرح پیشنهادی ساختار جدید برای توسعه ورزش همگانی همانند ژاپن داشت که چابکی برنامه ریزی و اجرا را به دنبال دارد.

در انتها احمد محمودی استادیار دانشگاه تهران به نظریه ناهماهنگی پرداخت که معتقد است حرفهای مدیریان و باورهای آنها به ورزش با عمل آنها برای توسعه ورزش همگانی تناسب ندارد. همه اعتقاد به ورزش همگانی دارند ولی در اختصاص بودجه و برنامه ریزی و اجرای آن اهتمام جدی ندارند.

در این نشست شرکت کنندگان نیز با ارائه پیشنهادهای قابل توجه به مطالب ارائه شده افزودند. جمع بندی و ماحصل نکات و پیشنهادات این نشست  توسط ریاست دانشگاه به اطلاع نهادهای مرتبط با ورزش همگانی خواهد رسید.

برگزاری نشست راهکارهای توسعه ورزش همگانی در دانشگاه علامه طباطبائی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − هفت =