کد خبر : 290658
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
-

خیز چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و ائتلاف خمیس الخنجر برای تشکیل دولت

خیز چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و ائتلاف خمیس الخنجر برای تشکیل دولت

یک منبع در ائتلاف تازه تشکیل شده “العزم” از تفاهم با چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای تشکیل دولت جدید این کشور خبر داد.

به گزارش عصرقائم، یک منبع در ائتلاف سنی تازه تاسیس شده “العزم” به ریاست خمیس الخنجر در گفت‌وگو با خبرگزاری شفق نیوز اعلام کرد که این ائتلاف و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق به تفاهماتی برای ورود به یک ائتلاف سیاسی جهت تشکیل دولت جدید این کشور دست یافته‌اند.

وی گفت که ائتلاف العزم و چارچوب هماهنگی شیعیان در نشستی اوضاع سیاسی کشور و پیامدهای ناشی از نتایج انتخابات را بررسی کردند.

این منبع افزود: شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که تعامل یکسانی را با همه احزاب سیاسی داشته باشند و منتظر تصمیم دادگاه فدرال و تایید نتایج انتخابات هستند.

وی ادامه داد: تفاهم سیاسی میان ائتلاف العزم و رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان راه را برای تشکیل یک ائتلاف سیاسی در مرحله آتی و تشکیل دولت جدید هموار می‌کند.

در همین حال، الخنجر با انتشار پیامی در فیس بوک نوشت: میزبان هیئت چارچوب هماهنگی شیعیان به ریاست نوری المالکی بودیم و طی این دیدار پیامدهای انتخابات زودهنگام و مواضع سیاسی اتخاذ شده در قبال آن را بررسی کردیم.

وی تاکید کرد: ما در ائتلاف العزم خود را متعهد به گفت‌وگوی ملی با همه می‌دانیم و با یک طرف علیه طرف دیگر متحد نخواهیم بود، چراکه عراق نمی‌تواند اختلافات بیشتری را تحمل کند.

یک منبع در چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نیز در این باره گفت: چارچوب هماهنگی شیعیان سه کمیته مهم را تشکیل خواهد داد؛ کمیته نخست مسئولیت مذاکره سیاسی با احزاب پیروز و تعیین صلاحیت افراد بر عهده گرفتن پست‌های مهم (وزارتخانه‌های اصلی) را عهده‌دار می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیته دوم مربوط به اجرای برنامه دولت بر اساس استراتژی توافقی دولت است و کمیته سوم نیز وظیفه اصلاح قوانین مهم و اصلاح قانون اساسی را بر عهده خواهد داشت.

خیز چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و ائتلاف خمیس الخنجر برای تشکیل دولت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 10 =