کد خبر : 290662
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
-

حسینی‌کیا: بیش از نیمی از بودجه شرکت‌های دولتی شفاف نیست

حسینی‌کیا: بیش از نیمی از بودجه شرکت‌های دولتی شفاف نیست

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از نیمی از بودجه شرکت‌های دولتی شفاف نیست و در این شرایط همچنان تغییری در روند بودجه‌ریزی آنها صورت نمی‌گیرد.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی عملکرد بودجه سال ۱۳۹۹ و عملکرد شش ماهه سال جاری و بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی اظهار کرد: بیش از نیمی از بودجه شرکت‌های دولتی شفاف نیست و براساس نظام بهره‌وری طراحی نمی‌شود هر سال بودجه می‌گیرند ولی شفافیتی وجود ندارد.

نماینده مردم سنقر با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: دولت در بودجه سال آینده ارز دولتی را حذف کرده که این به معنای حذف ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است و نتیجه آن فشار شدید به مردم خواهد بود، مابه‌ازای آن هم یارانه جدید دولت لحاظ نکرده که این در بازار اثر می‌گذارد و مشکل به وجود می‌آورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه مربوط به اشتغال تحقق پیدا نکرد و عملا اشتغالزایی صورت نگرفت، اظهار کرد: دولت بودجه سال آینده را متناسب با سال‌های گذشته به مجلس داده است حال این‌که دولت آقای روحانی تمام شده و دولت آقای رئیسی است.

حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی بررسی‌های زیادی انجام دادیم و گام بلندی برای اصلاح بودجه برداشته شد اما به آن توجهی صورت نگرفت که توهین به مجلس شورای اسلامی است. سازمان برنامه و بودجه کارهای کارشناسی را کنار گذاشت و اعلام کرد هرچه دولت قبل انجام داده را به عنوان لایحه بودجه سال آینده به مجلس ارائه کردند.

حسینی‌کیا: بیش از نیمی از بودجه شرکت‌های دولتی شفاف نیست
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =