کد خبر : 290594
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
-

آمریکا نقش پلیس جهان را دارد و بدهی‌هایش به ۲۹ تریلیون دلار رسیده است

آمریکا نقش پلیس جهان را دارد و بدهی‌هایش به ۲۹ تریلیون دلار رسیده است

گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره استقرار نیروهای آمریکایی در سراسر جهان نشان داد، آمریکا تغییرات تدریجی در تمرکز جهانی نیروهایش از زمان دولت دونالد ترامپ اجرا کرده است.

به گزارش عصرقائم،  سایت اوراسیا به نقل از این گزارش اعلام کرد، احتمال می‌رود دولت جو بایدن کاهش نیروها توسط دونالد ترامپ را در مناطق مشخصی از جهان مثل اروپا و شرق و غرب اروپا منعکس کند. بایدن برای تقویت ازسرگیری اعلام شده برای محور شرق آسیا از طریق پایان دادن به استقرار نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان تلاش خواهد کرد و همزمان پایگاه‌ها، نیروها و ائتلاف‌هایی را در منطقه شرق آسیا ایجاد خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید، با بهبود وضعیت فرودگاه‌ها در مناطق آسیا و اقیانوس آرام و مشارکت جدید بین آمریکا، استرالیا و انگلیس برای مقابله روزافزون با چین تعداد نیروهای آمریکایی حتی در این تحول اخیر شاهد افزایش است نه کاهش.

این گزارش ادامه می‌دهد: کشوری مثل آمریکا با بدهی‌های عظیمی که به ۲۹ تریلیون دلار رسیده همچنان نقش پلیس جهان را بازی می‌کند که شاخصی بر توسعه طلبی گسترده آمریکا برای سلطه جویی است به طوریکه آمریکا ۳۹ درصد هزینه‌های نظامی جهان را به خود اختصاص داده؛ اما در تولید کمتر از ۱۶ درصد تولید کلی داخلی جهانی را داراست و آمریکا در حال حاضر معادل ۱۲ کشور روی مساله “دفاع” هزینه می‌کند و این یعنی حقیقتا تامین مالی نیروهای آمریکایی برای عرض اندام و قدرت نمایی در جهان و ادامه این نقش پلیس جهانی است.

این گزارش توضیح می‌دهد: به رغم کاهش اندک نیروهایشان در افغانستان و عراق، آمریکا به حضور دریایی گسترده خود در منطقه خلیج فارس ادامه می‌دهد. دولت بایدن همچنان درباره استمرار طرح ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سومالی، در شرق آفریقا و احتمالا اعزام جنگنده‌ها و پهپادهای بیشتر به آن منطقه مردد است. در حالیکه افزایش نیروها به صورت تدریجی به جای کاهش آن در اروپا انجام می‌گیرد.

این گزارش ادامه می‌دهد: با گذشت زمان به دلیل همین توسعه طلبی، بسیاری از امپراتوری‌ها سقوط کردند یا دست‌کم تنش‌ها رو به کاهش نهاد؛ اما پنتاگون همیشه و بعد از صرف بودجه‌های عظیم انگیزه‌ای برای انجام فعالیت کمتر دارد در حالیکه پول‌های بیشتری را برای تحمیل بار نظامی روی اقتصاد آمریکا صرف نظر از تهدیدات امنیتی کنونی این کشور می‌طلبد.

آمریکا نقش پلیس جهان را دارد و بدهی‌هایش به ۲۹ تریلیون دلار رسیده است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =