کد خبر : 290556
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
-

آماری از دانش‌آموزان مددجویی که در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند

آماری از دانش‌آموزان مددجویی که در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند

رئیس کمیته امداد از پذیرش ۵۴۶ دانش‌آموز مددجو در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: ۳۳۷ نفر از این مددجویان ساکن مناطق محروم کشور هستند.

به گزارش عصرقائم، سیدمرتضی بختیاری در همایش تقدیر از دانش‌آموزان مددجوی پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه ۱۸ هزار دانش‌آموزان تحت حمایت در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کردند، افزود: از این تعداد ۲ هزار نفر حائز رتبه‌های برتر شدند و ۵۴۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۷ نفر از این افراد از مناطق محروم هستند، ادامه داد: ۹ نفر از پذیرفته شدگان در این دانشگاه هم در مناطق مرزی کشور سکونت دارند.

رئیس کمیته امداد از ارائه تسهیلات ویژه به این دانشجویان از سوی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از دانشجویان تحت حمایت برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

بختیاری گفت: حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت با هدف موفقیت در تحصیل و کسب مشاغل عالی، بهترین شیوه توانمندسازی جامعه هدف است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد با اشاره به حمایت‌های این نهاد از دانش‌آموزان کنکوری تحت حمایت، اظهار کرد: برای سال آینده حدود ۲۵ هزار نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که برای همه این افراد پشتیبانی تلفنی در نظر گرفته شده است.

وی از تشکیل باشگاه دانش‌آموزان مستعد کنکور خبر داد و اضافه کرد: ۲ هزار دانش‌آموز در مقطع ششم و سه هزار دانش‌آموز تحت حمایت در مقطع نهم در آستانه ورود به مدارس استعدادهای درخشان هستند.

رئیس کمیته امداد با تقدیر از همراهی آموزش و پرورش با کمیته امداد در یاری‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند، تاکید کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار دانش‌آموز تحت حمایت در مدارس هیات امنایی مشغول تحصیل هستند.

در ادامه این مراسم علیرضا کاظمی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استعدادهای درخشان با بیان اینکه راهبردی‌ترین ماموریت آموزش و پرورش در سند بنیادین آموزش و پرورش توسعه و تامین همه جانبه عدالت آموزشی است، گفت: زمانی می‌توانیم به عدالت در حوزه‌های مختلف دست پیدا کنیم که عدالت‌ آموزشی به خوبی اجرا شود و انسان‌هایی توانمند تربیت کرده باشیم.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری یکی از مهمترین وظایف ما از لحاظ فردی و دستگاهی است و که در این خصوص باید با کمیته امداد همکاری شود.

آماری از دانش‌آموزان مددجویی که در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 4 =