کد خبر : 290115
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
-

علاقه دانشجویان چینی به زبان فارسی

علاقه دانشجویان چینی به زبان فارسی

در دیدار رایزن فرهنگی ایران در چین با مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شی ان، «اعزام استاد، پذیرش دانشجو برای حضور در دوره‌های دانش‌افزایی، اختصاص منابع آموزشی و برگزاری دوره‌های ایران‌شناسی» مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، عباسعلی وفایی در این دیدار ضمن اعلام آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در چین جهت اعزام استاد به دانشگاه «شی ان»، به اختصاص منابع آموزشی زبان فارسی و همچنین پذیرش دانشجویان این رشته برای حضور در دوره‌های دانش‌افزایی دانشگاه‌های ایران اشاره کرد.

او خواستار همکاری این دانشگاه با رایزنی فرهنگی ایران در چین در خصوص «برگزاری کارگاه ایران‌شناسی با حضور دانشجویان زبان فارسی و ایران‌شناسان مطرح در چین» و همچنین «برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شی ان» شد.

رایزن فرهنگی ایران ابراز امیدواری کرد که در سال جاری بتوانند با همکاری این دانشگاه دو برنامه فرهنگی و ادبی اجرا کنند.

لیو ون نیز در این نشست اظهار کرد: بسیار علاقه‌مندیم که از منابع ایران در حوزه زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی استفاده کنیم.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شی ان از علاقه دانشجویان این دانشگاه برای حضور در دوره‌های دانش‌افزایی زبان فارسی دانشگاه‌های تهران سخن گفت.

علاقه دانشجویان چینی به زبان فارسی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =