کد خبر : 289956
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
-

۹ دلیل که چرا مطالعه برای کودکان اهمیت دارد

۹ دلیل که چرا مطالعه برای کودکان اهمیت دارد

مطالعه یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید فرزندتان را برای انجام آن تشویق کنید.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام موشیما، این کار هم سرگرم‌کننده است و هم نقش بسیار مهمی در موفقیت کودکان در آینده دارد. کتاب خواندن برای کودکان فقط روشی برای گذراندن اوقات خوش نیست بلکه دریچه‌ای برای یادگیری در مورد آدم‌ها، مکان‌ها، ایده‌ها و در عین حال فرصت‌های نامحدود است.

چرا کتاب خواندن برای کودکان مهم است

۱. دایره واژگان و مهارت‌هایشان را افزایش می‌دهد

پیش از آن که کودکان خواندن را یاد بگیرد، باید عشق به کتاب را در آنها ایجاد کنید. خواندن کتاب برای فرزندتان در سنین پایین راهی عالی برای بهبود مهارت‌های ارتباطی بین او و شماست. به علاوه، با هر کتابی که برای او می‌خوانید، کمکش می‌کنید تا واژه‌های بیشتری یاد بگیرد و در معرض ساختارهای مختلفی از جملات، سبک‌های نگارش و شیوه‌های بیان خویشتن قرار بگیرد.

۲. خواندن کتاب کودکان را تشنه علم و دانش می‌کند

کتاب خواندن برای کودک، او را در معرض انواع موضوعات، فرهنگ‌ها و ایده‌ها قرار می‌دهد. او درک می‌کند که دانش گسترده‌ای در جهان وجود دارد و تشنه یادگیری و غرق شدن در موضوعات مختلف می‌شود.

۳. همدردی را در آنها توسعه می‌دهد

کودکان درک بسیار پایینی از جهان پیرامون‌شان دارند به این دلیل که بی‌تجربه هستند. اما خواندن کتاب در مورد آدم‌های مختلف، به کودکان کمک می‌کند که هم تفاوت‌ها را درک کنند و هم بفهمند که دیگران در چه شرایط و موقعیت‌هایی قرار دارند.

۹ دلیل که چرا مطالعه برای کودکان اهمیت دارد

پیش از آن که کودکان خواندن را یاد بگیرد، باید عشق به کتاب را در آنها ایجاد کنید.

۴. مطالعه بهترین سرگرمی است

در دنیای امروز، فناوری برای بزرگ و کوچک تبدیل به سرگرمی شده‌ است. هرچند بعضی برنامه‌های تلویزیونی و برخی اپلیکیشن‌ها مفید و کاربردی هستند، اما نباید کتاب را به هیچ وجه فراموش کنیم. فرزندتان را تشویق کنید که به جای نشستن پای تلویزیون، کنار شما به کتاب مورد علاقه‌اش گوش بدهد. مطالعات نشان می‌دهند که فرزندانِ خانواده‌هایی که روی خواندن تاکید دارند، اهل مطالعه خواهند شد و به مرور شور و اشتیاق زیادی نسبت به مطالعه خواهند داشت.

برای مشاهده صدها داستان کودکانه لینک زیر را کلیک کنید:

https://www.mooshima.com/mag/children-story/

۵. بین شما و فرزندتان پیوند نزدیکی ایجاد می‌کند

راه‌های زیادی برای ایجاد صمیمیت بین والدین و فرزندان وجود دارد، و کتاب خواندن یکی از بهترین شیوه‌ها است. بعدها که فرزندتان بزرگتر شد، می‌توانید جدا از هم یک کتاب را بخوانید و در مورد قسمت‌های مختلف آن بحث و تبادل نظر کنید. کتاب خواندن را به عنوان فرصتی برای تعامل با فرزندتان به کار ببرید و جویای افکار آنها در مورد موضوعات مطرح شده در کتاب شوید.

۶. کتاب خواندن تمرینی برای مغز کودکان است

مطالعه قدرت مغزی بیشتری را در مقایسه با تماشای تلویزیون می‌طلبد. زمانی که فرزندان ما کتاب می‌خوانند، بخش‌هایی از مغزشان را به کار می‌برند که با یکپارچگی حسی سر و کار دارد و بین کلمات و تفکر تصویری ارتباط برقرار می‌کند. خواندن در عین حال، تفکر انتقادی را تحریک می‌کند و سبب می‌شود که کودکان ارتباطاتی بین زندگی واقعی و کتاب ایجاد کنند و ایده‌هایی نسبت به داستان شکل بدهند.

۷. تمرکز را بهبود می‌دهد

خواندن کتاب مستلزم تمرکز و دقت است، که حتی برای کودکان نوپا مهارت‌هایی ضروری هستند. مطالعه به طور مرتب، باعث می‌شود کودک‌تان یاد بگیرد که ذهن و بدن خود را مدتی ساکت نگه دارد و روی کار دیگری تمرکز کند.

۹ دلیل که چرا مطالعه برای کودکان اهمیت دارد

مطالعه قدرت مغزی بیشتری را در مقایسه با تماشای تلویزیون می‌طلبد.

برای ثبت سفارش کتاب داستان اختصاصی لینک زیر را کلیک کنید:

https://www.mooshima.com/story-books

۸. کتاب خواندن بچه‌ها را برای موفقیت در مدرسه و زندگی آماده می‌کند

مطالعات زیادی ثابت کرده‌اند که کتاب خواندن برای بچه‌ها در سنین پایین، اثر پایداری روی موفقیت آن‌ها در مدرسه و متعاقبا در محیط کار دارد.

۹. خلاقیت و تصویرسازی کودک را افزایش می‌دهد

زمان خواندن یک کتاب، کودک با استفاده از تصویرسازی و قوه‌ی خلاقیت، تصویری از داستان در ذهن خود خلق می‌کند. در واقع خواندن، دنیای جدیدی را پیش چشم کودک می‌آورد، خواه واقعی و خواه افسانه‌ای! غرق شدن در فضای کتاب تجربیات و داستان‌هایی را که کودک هرگز فکرش را هم نکرده، در اختیار او می‌گذارد.

از کجا شروع کنیم؟

حالا که با مزایای کتاب خواندن برای کودکان آشنا شدیم، گام بعدی چیست؟

اگر هنوز فرزندتان علاقه به کتاب و مطالعه پیدا نکرده‌ است، خیلی برای شروع دیر نیست.

۱. خواندن را به عنوان یک گزینه در اختیار فرزندتان قرار بدهید

هرگز مطالعه را به یک کار اجباری یا تکلیف تبدیل نکنید. به فرزندتان یادآوری کنید که وقت مطالعه است اما تصمیم نهایی باید با خود او باشد. اجبار قطعا لذت خواندن کتاب را از فرزندتان خواهد گرفت.

۲. چند موضوع مختلف را به او پیشنهاد بدهید

اگر فرزندتان به مطالعه علاقه ندارد، این احتمال وجود دارد که هنوز ژانر مورد علاقه‌اش را تجربه نکرده‌ است. شاید بهتر باشد کتاب‌ها را همراه فرزندتان انتخاب کنید.

۳. بخش‌هایی از کتاب را در کنار هم اجرا کنید

یکی از بهترین شیوه‌ها برای ایجاد اشتیاق در فرزندتان اجرای بخش مورد علاقه‌ی او است. مثلا بخشی از هری پاتر را انتخاب کنید و با هم آن را اجرا کنید. یا حتی می‌توانید فیلم کتاب‌هایی را که می‌خوانید در کنار هم تماشا کنید. زنده شدن شخصیت‌های کتاب در صفحه‌ی تلویزیون لذت زیادی برای کودکان دارد.

۴. الگوی خوبی برای فرزندتان باشید

شما شخصیت اصلی زندگی فرزندتان هستید. بچه‌ها عاشق تقلید از والدین خود هستند. بنابراین به جای اینکه دائم به آنها گوشزد کنید که کتاب بخوانند، الگوی فوق‌العاده‌ای برای او باشید. تاثیر رفتار همیشه قدرتمندتر از کلمات است!

موشیما : محصولات تخصصی، آموزشی و سرگرمی کودک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =