کد خبر : 289841
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

کاخ سفید به دنبال مقابله با صادرات فناوری به کشورهای سرکوبگر

کاخ سفید به دنبال مقابله با صادرات فناوری به کشورهای سرکوبگر

مقامات ارشد آمریکا گفتند که کاخ سفید هفته آینده گروهی از کشورهایی را که متعهد شده‌اند برای محدود کردن صادرات فناوری که می‌تواند توسط “بازیگران بد” و “دولت‌های سرکوب‌گر” برای نقض حقوق بشر استفاده شود، همکاری کنند، معرفی خواهد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد آمریکا به خبرنگاران گفتند که این اطلاعیه با هدف رسیدگی به “استفاده نادرست” از برخی فناوری‌های دوگانه که می‌تواند منجر به نقض حقوق بشر شود و اطمینان از اینکه این “فناوری‌های حیاتی و نوظهور” برای آن‌ها نه به “ضد” آن‌ها کار می‌کنند، در “اجلاس دموکراسی‌” جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام خواهد شد.

این مقامات از ذکر نام کشورهایی که به این گروه می‌پیوندند یا فناوری‌ها و کاربرانی که توسط آن مورد هدف قرار می‌گیرند، خودداری کردند؛ اما گفتند که اعضا یک “آیین‌نامه رفتاری مکتوب” براساس معیارهای حقوق بشر تصویب خواهند کرد.

این مقامات چین را به‌عنوان کشوری که از فناوری جهت کنترل مردمش “سوء استفاده” می‌کند، مثال زدند.

در اوایل سال جاری، دولت بایدن شرکت‌های چینی را به دلیل امکان “نقض حقوق بشر” علیه مسلمانان اویغور به فهرست سیاه تجاری اضافه کرد و پس از کودتا، نهادهای میانماری را نیز به آن اضافه کرد. در ماه اکتبر هم قانونی را برای کنترل صادرات اقلام مورد استفاده برای فعالیت‌های مخرب سایبری منتشر کرد.

دولت بایدن بیش از ۱۰۰ تن از رهبران دولت را به “اجلاس دموکراسی” مجازی در ۹ و ۱۰ دسامبر دعوت کرده، که اولین رویداد در نوع خود است که هدف آن کمک به توقف عقب‌نشینی دموکراتیک و فرسایش حقوق و آزادی‌ها در سراسر جهان است. چین و روسیه به این اجلاس دعوت نشده‌اند.

کاخ سفید به دنبال مقابله با صادرات فناوری به کشورهای سرکوبگر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 18 =