کد خبر : 289810
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
-

قرداحی: برای حل و فصل بحران لبنان و عربستان استعفا می‌دهم

قرداحی: برای حل و فصل بحران لبنان و عربستان استعفا می‌دهم

وزیر اطلاع رسانی لبنان در سخنانی از اعلام استعفای خود به منظور حل و فصل بحران در روابط میان ریاض و بیروت طی امروز (جمعه) خبر داد.

به گزارش عصرقائم، جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان در گفت‌وگو با شبکه MTV لبنان اعلام کرد که ساعت یک بعد از ظهر امروز به وقت محلی استعفایش را اعلام خواهد کرد.

وی در این باره گفت: می‌خواهم با استعفایم دری را باز کنم، اگر این اقدام حل و فصل بحران میان لبنان و عربستان را آسان‌تر می‌کند.

قرداحی افزود: از همان روز اول گفتم که اگر استعفا کمک کند، آماده آن هستم.

همچنین شبکه الجدید لبنان اعلام کرد که قرداحی طی امروز و پس از دیدار اخیرش با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان استعفایش از دولت را اعلام می‌کند.

پیش از این نیز روزنامه القبس کویت نوشته بود: نشستی در داخل گروهی که قرداحی عضو آن است، برگزار خواهد شد تا درباره تشویق او به استعفا کمی قبل از سفر امانوئل ماکرون به ریاض، بحث شود به این شرط که استعفا به شکلی انجام شود که آبروی او حفظ شود و استعفای قرداحی برگ برنده‌ای در دست ماکرون در گفت‌وگو با عربستانی‌ها درباره مساله لبنان باشد.

دولت عربستان ۲۹ اکتبر با بروز بحرانی دیپلماتیک با بیروت در ارتباط با اظهارات قرداحی درباره جنگ علیه یمن که آن را بیهوده دانسته و گفته بود باید متوقف شود، سفیر خود در لبنان را برای رایزنی فراخواند و به سفیر لبنان نیز ۴۸ ساعت برای ترک خاکش مهلت داد.

قرداحی گفته بود که نیروهای وابسته به جنبش انصارالله در حال دفاع از خود در برابر یک حمله خارجی هستند و عربستان و امارات به خاک یمن تجاوز کردند و کاری که در طول دو یا سه سال نتوانستند انجام دهند در طول هشت سال نیز هرگز نمی‌توانند انجام دهند.

امارات، بحرین و کویت نیز پس از عربستان اقدامات مشابهی را در پیش گرفتند، این تنش دیپلماتیک خطر وخامت بحران اقتصادی در لبنان را به همراه دارد.

قرداحی: برای حل و فصل بحران لبنان و عربستان استعفا می‌دهم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 10 =