کد خبر : 289557
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
-

ائتلاف «دولت قانون» عراق: نخست‌وزیر بعدی از «چارچوب هماهنگی شیعیان» خواهد بود

ائتلاف «دولت قانون» عراق: نخست‌وزیر بعدی از «چارچوب هماهنگی شیعیان» خواهد بود

ائتلاف «دولت قانون» عراق به ریاست نوری المالکی روز سه‌شنبه، موضع خود را در مورد اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی که در دهم اکتبر گذشته توسط این کمیسیون برگزار شد، اعلام کرد.

به گزارش عصرقائم، «بهاء الدین النوری» عضو ائتلاف «دولت قانون» که ریاست آن را نوری المالکی نخست‌وزیر اسبق عراق بر عهده دارد، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت که «نتایج نهایی اعلام شده انتخابات پارلمانی عراق، تفاوت چندانی با نتایج اولیه ندارد».

وی که ائتلاف متبوعش رتبه سوم انتخابات را به دست آورده است، افزود: «ائتلاف دولت قانون به نتایج انتخابات اعتراض داشت، اما امروز پس از اعلام نهایی نتایج، به تصمیمات دستگاه قضایی احترام می‌گذاریم».

به گزارش موازین نیوز، النوری تأکید کرد که ائتلاف قانون و طرفدارانش به دلیل مشکلات بوجود آمده در انتخابات، مورد بی عدالتی بزرگی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در چارچوب «هماهنگی گروه‌های شیعه عراق» کمیته‌هایی برای مذاکره با بقیه احزاب پیروز در انتخابات تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: «چارچوب هماهنگی بزرگترین فراکسیون از نظر تعداد است و درهای گفت وگو به روی همه جناح‌ها و فراکسیون‌ها و احزاب سیاسی باز است».

عضو ائتلاف «دولت قانون»  تأکید کرد که «نخست وزیر عراق در دولت آینده از چارچوب هماهنگی خواهد بود».

براساس نتایج نهایی هیچ تعییری در ترتیب ائتلاف‌های پیروز به وجود نیامده و تنها پنج کرسی تغییر کردند. به گفته کمیسیون انتخابات عراق، با بازشمارش آرای صندوق‌ها، تنها پنج کرسی در بغداد، اربیل، موصل، البصره و کرکوک تغییر کرده است.

با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 11 =