کد خبر : 289434
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
-

گزارش واشنگتن‌پست از افزایش “خشونت مرتبط با نفرت” شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان

گزارش واشنگتن‌پست از افزایش “خشونت مرتبط با نفرت” شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان

اقدامات خصمانه شهرک‌نشینان صهیونیست، به حدی افزایش یافته است که حتی مقامات رژیم صهیونیستی هم دیگر نمی‌توانند چشم خود را بر روی این تجاوزها ببندند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از وبسایت روزنامه واشنگتن پست، طبق داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی، حملات شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در کرانه باختری در ماه‌های اخیر، افزایش چشمگیری داشته است. این داده‌های ارتش اسرائیل که در جلسه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ارائه شد، نشان از افزایش ۱۵۰ درصدی اقدامات خشن این شهرک‌نشینان در دو سال گذشته دارد.

یک نهاد وابسته به سازمان ملل متحد نیز دریافته است که از ابتدای سال میلادی جاری، ۱۱۵ تن از فلسطینیان مورد ضرب و جرح و تهاجم شهرک‌نشین اسرائیلی قرار گرفته‌ و چهار تن از آنان به شهادت رسیدند. همچنین بیش از ۳۰۰ مورد تخریب اموال از جمله قطع و سوزاندن درختان زیتون در فصل برداشت پاییزه نیز در همان بازه زمانی به ثبت رسیده است.

این اقدامات که شامل ضرب و جرح، آتش زدن، خرابکاری و سنگ‌پرانی‌هایی از سوی شهرک‌نشینان می‌شود، غالباً در نواحی مجاورت مزارع و نخل‌های فلسطینی با شهرک‌های اسرائیلی و در بخشی از این سرزمین صورت می‌پذیرد که در جنگ ۱۹۶۷، به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد.

اما موج اقدامات ددمنشانه شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها آنقدر شدت یافته که حتی مقامات اسرائیلی را نیز به واکنش وادار کرده است؛ تا جایی که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اوایل ماه جاری میلادی، نشستی با حضور مقامات امنیتی برگزار کرده و خواستار وضع قوانینی برای جلوگیری از این تجاوزها شد.

گانتس در این نشست، از سربازان اسرائیلی که مسئولیت حفظ امنیت در این مناطق را بر عهده دارند خواست، دست روی دست نگذارند و از فلسطینی‌ها محافظت کنند. به استناد تصاویر ویدیویی منتشر شده توسط نهادهای حقوق بشری اسرائیل، این نیروها غالبا نه تنها در برابر تهاجم‌های شهرک‌نشینان منفعلانه عمل می‌کنند، بلکه در مواردی، آن‌ها را در حملات وحشیانه‌شان یاری می‌کنند.

گزارش واشنگتن‌پست از افزایش "خشونت مرتبط با نفرت" شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 2 =