کد خبر : 289207
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
-

تاکید روسای جمهوری پاکستان و تاجیکستان بر تقویت روابط دوجانبه

تاکید روسای جمهوری پاکستان و تاجیکستان بر تقویت روابط دوجانبه

رئیس جمهوری پاکستان برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی (اکو) وارد ترکمنستان شده و در گفت‌وگو با همتای تاجیک خود، بر سر تقویت بیشتر روابط دوجانبه تاجیکستان و پاکستان توافق کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه خبری دنیا نیوز، عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان، با امامعلی رحمان، همتای تاجیکستانی‌اش دیدار کرده و به بازبینی پروژه انتقال برق کاسا ۱۰۰۰ پرداخت.

علوی که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس اکو به ترکمنستان سفر کرده است، بر ضرورت افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری بین تاجیکستان و پاکستان و همگرایی منطقه‌ای دو کشور از طریق بنادر پاکستان تاکید کرد.

سران این دو کشور در دیدار خود، همچنین به رایزنی پیرامون وضعیت انسانی در افغانستان پرداختند. علوی گزارش مختصری از اقدامات کشورش برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان را به همتای تاجیک خود ارائه کرده و گفت، بی‌ثباتی در افغانستان، بیش از همه، دامن‌گیر کشورهای همسایه آن خواهد بود.

علاوه بر این، علوی بر لزوم رفع انسداد از دارایی‌های افغانستان اشاره کرده و آن را لازمه نجات اقتصاد این کشور دانست.

رئیس جمهوری پاکستان همچنین ضرورت رعایت حقوق افغان‌ها و همکاری برای ایجاد صلح، آشتی و ثبات در افغانستان را یادآور شد و افزود، خاک افغانستان نباید علیه هیچ کشوری مورد استفاده قرار بگیرد.

تاکید روسای جمهوری پاکستان و تاجیکستان بر تقویت روابط دوجانبه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =