کد خبر : 289153
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
-

سکوت همیشه کلید طلایی نیست

سکوت همیشه کلید طلایی نیست

روان‌شناسی امروز سکوت را با سه کلمه «سمی»، «ناسالم» و «سوء‌استفاده‌کننده» تعریف می‌کند. اما به این نکته نیز تاکید دارد که سکوت، فقط در صورتی رفتاری پذیرفتی است که شخص در طی سکوت خود، به خودش – نه طرف مقابل- فرصت «تصمیم‌گیری قاطع» درباره ادامه ارتباط بدهد.

به گزارش عصرقائم، روزنامه جام جم نوشت: «همه دخترها – و شاید پسرها – حداقل یک‌ بار از مادرشان شنیده‌اند که «سکوت، کلید طلایی موفقیت در روابط است» اما واقعا در رابطه عاطفی امکان سکوت در مقابل رفتارهای طرف مقابل وجود دارد؟ اصلا درست است؟ پاسخ علم روان‌شناسی- روانپزشکی امروز به این سؤال، «نه» است. سکوت در رابطه عاطفی آسیب‌زننده‌ترین رفتار است. روان‌شناسی امروز سکوت را با سه کلمه «سمی»، «ناسالم» و «سوء‌استفاده‌کننده» تعریف می‌کند. اما به این نکته نیز تاکید دارد که سکوت، فقط در صورتی رفتاری پذیرفتی است که شخص در طی سکوت خود، به خودش – نه طرف مقابل- فرصت «تصمیم‌گیری قاطع» درباره ادامه ارتباط بدهد.

در غیر این صورت، سکوت، روش و رفتاری تاییدشده نیست. از سوی دیگر در صورتی که طرف مقابل در برابر درخواست منطقی و طبیعی شما یا اعتراض به موردی آزاردهنده، دست به توهین و فحاشی می‌زند، سکوت می‌تواند راهی برای محافظت از جسم و روان باشد. این نکته را نیز فراموش نکنید که مهارت گفت‌وگوی سالم و موثر، نکته مهمی است که حتما باید آن را فراگرفت.»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + سیزده =