کد خبر : 289038
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
-

مقامات بهداشتی استرالیا در حال بررسی سویه آفریقاییِ کرونا

مقامات بهداشتی استرالیا در حال بررسی سویه آفریقاییِ کرونا

مقامات بهداشتی استرالیا امروز (جمعه) اعلام کردند در حال بررسی‌های بیشتر روی سویه جدید ویروس کرونا هستند که به تازگی در آفریقای جنوبی شناسایی شده و در صورت لزوم، محدودیت هایی از جمله بستن مرزهای استرالیا به روی مسافران از این کشور آفریقایی را اعمال خواهند کرد.

به گزارش عصرقائم، محققان در آفریقای جنوبی ابراز نگرانی کرده اند که ممکن است این سویه کروناویروس به خاطر جهش های غیرمعمولی که دارد، مسری تر بوده و در مقابلِ ایمنی بدن در برابر کووید۱۹، مقاومت کند.

وزیر بهداشت استرالیا نیز اعلام کرد در صورتی که سازمان جهانی بهداشت (WHO) این سویه را به عنوان یک سویه جدید و اصلی کروناویروس طبقه بندی کند، اقدامات لازم را به جهت جلوگیری از شیوع این سویه در استرالیا انجام خواهند داد.

انگلیس نیز در پی شناسایی و گسترش این سویه جدید، از امروز (جمعه) به طور موقت محدودیت پروازهای رفت و برگشت از آفریقای جنوبی و برخی دیگر از کشورهای آفریقایی را اعمال کرده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، چند هفته زمان لازم است تا کارشناسان به تاثیرات این سویه جدید و ویژگی های آن پی ببرند.

به گزارش ایسنا به نقل “ساوت چاینا مورنینگ پست” – روزنامه انگلیسی‌زبان هنگ کنگی، استرالیا تاکنون حدود ۲۰۵ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۱۹۸۵ مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری را به ثبت رسانده است.

مقامات بهداشتی استرالیا در حال بررسی سویه آفریقاییِ کرونا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 19 =