کد خبر : 289028
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
-

نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان

نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان

وزرای خارجه سه کشور هند، روسیه و چین امروز جمعه در بیانیه‌ای نسبت به وخامت اوضاع انسانی در افغانستان و گسترش قاچاق مواد مخدر در این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی فروپاشی دولت سابق مورد حمایت غرب در افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت در ماه اوت گذشته، این کشور با پایان ناگهانی کمک‌های خارجی به ارزش میلیاردها دلار به اقتصادش مواجه شده و در بحران فرو رفته است.

اس.جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و وانگ یی، همتای چینی آنها چین در بیانیه مشترکی پس از دیدار مجازی که داشتند تصریح کردند: “این وزیران با ابراز نگرانی از بابت وخامت اوضاع انسانی در افغانستان، خواستار ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری و بدون مانع به افغانستان شدند.”

در این بیانیه همچنین از طالبان خواسته شد که به نتایج قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد افغانستان و نقش مرکزی این سازمان ملل در این کشور احترام بگذارند.

این سه کشور همچنین متعهد شدند که برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در منطقه اقداماتشان را افزایش دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: گسترش قاچاق مواد مخدر غیرقانونی اعم از مواد افیونی و مت آمفتامین از مبدا افغانستان و فراتر از آن تهدیدی جدی را برای امنیت و ثبات منطقه ایجاد کرده و درآمد سازمان‌های تروریستی را تأمین می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =