کد خبر : 288624
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
-

۱۱ آذر، رونمایی از قهرمان لیگ کشتی فرنگی

۱۱ آذر، رونمایی از قهرمان لیگ کشتی فرنگی

رئیس‌فدراسیون کشتی با تاکید بر برگزاری شایسته لیگ کشتی عنوان شد که این رشته ورزشی تنها در قهرمانی المپیک و جهان خلاصه نشده است.

به گزارش عصرقائم، با پایان مرحله مقدماتی و گروهی لیگ برتر کشتی فرنگی با حضور ۱۶ تیم در ۴ گروه جلسه تیم‌های صعود‌کننده به مرحله نیمه نهایی با حضور نمایندگان تیم‌ها، علیرضا دبیر رئیس، حمید سوریان نایب‌رئیس، ابراهیم مهربان سرپرست دبیری فدراسیون و یزدانی نیا و فتوحی نایب‌رئیس‌و دبیر سازمان لیگ برگزار شد.

در این جلسه با توافق صورت گرفته مقرر شد تا وزن کشی این رقابت‌ها روز چهارشنبه ۱۰ آذرماه و رقابت‌های مرحله نیمه نهایی صبح روز پنج شنبه ۱۱ آذرماه و رقابت‌های رده‌بندی و فینال نیز عصر همان روز در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شود.ابتدا تیم‌های فولادین ذوب آمل و امیدهای لرستان و سپس تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و سیناصنعت ایذه در مرحله نیمه نهایی به میدان می‌روند و تیم‌های برنده راهی دیدار فینال و تیم‌های بازنده نیز راهی دیدار رده‌بندی می‌شوند.
این در حالی است که پیش از این چند سال متوالی بازار بزرگ ایران به عنوان قهرمانی مسابقات رسیده بود، اما امسال در لیگ برتر شرکت نکرد تا شاهد رونمایی از یک قهرمان جدید در کشتی فرنگی باشیم. قرار است مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد هم ۱۸ آذرماه با حضور ۴ تیم دارو‌سازی سهند ارس، صنایع مازندران، فولادین ذوب آمل و دانشگاه آزاد برگزار شود.

تاکید دبیر بر برگزاری قدرتمند لیگ
علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی در این جلسه گفت: از تمامی عزیزان که در لیگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند تشکر می‌کنم. لیگ در زمان ریاست یزدانی خرم جان گرفته بود و در شرایط خوبی برگزار می‌شد اما در چند سال گذشته، لیگ رو به افول رفت و ما سعی کردیم تا در شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هر نحوی که بود دوباره لیگ را زنده کنیم که امسال در این کار بسیار موفق‌تر بودیم.
وی ادامه داد: اینکه به خاطر کشتی‌گیران ملی‌پوش و شرکت در رقابت‌های جهانی و المپیک، بخواهیم لیگ کشتی را کوچک یا از بین ببریم کار غلطی است چراکه مدال آور رقابت‌های جهانی از امتیازات و پاداش‌های آن منتفع می‌شود اما دیگر کشتی‌گیران باید حداقل یک منابع اقتصادی برای ادامه راه داشته باشند. دبیر تصریح کرد: از طرفی لیگ اجازه این را می‌دهد تا سایر مدعیان نیز خود را مطرح کنند و علاقمندان به کشتی نیز به سالن‌ها بیایند. می‌توانستیم میزبانی مرحله پایانی لیگ را به استان‌ها ببریم اما شرایط سالن ۱۲ هزار نفری و پخش زنده آن از شبکه سه و ورزش سیما و اینکه کشتی بیشتر دیده شود برای ما مهم است و به همین دلیل پیشنهاد ما برگزاری مسابقات در این سالن بود.
رئیس‌فدراسیون کشتی اظهار داشت: شرایط کرونا خیلی بهتر شده و ما از حضور تماشاگران در سالن کشتی استقبال می‌کنیم چرا که یکی از سه ضلع کشتی کشور تماشاگران و علاقمندان به آن هستند.دبیر با تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در حمایت از کشتی تصریح کرد: رسانه‌ها یک ضلع دیگر کشتی کشور هستند و جا دارد از شبکه سه و ورزش سیما برای پخش مستقیم رقابت‌های کشتی قدردانی نمایم.
وی در مورد کشتی فرنگی تصریح کرد: در سال‌های نه چندان دور کشتی فرنگی ما دیده نمی‌شد اما الان ما حرف اول را در جهان می‌زنیم اما در کشتی آزاد واقعیت این است که عقب هستیم و باید خود را به سطح اول جهان برسانیم که نیاز به وقت و کار دارد. برای ما کشتی آزاد و فرنگی ندارد و من هرکاری که برای آزاد انجام بدهم برای فرنگی هم انجام خواهم داد و حتی باید تیم فرنگی ما بیشتر از این پیشرفت کند و محکم جلو برود.
رئیس‌فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: فینال رقابت‌های لیگ همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده، از داوران می‌خواهم که بهترین قضاوت‌ها را داشته باشند و از مسئولان و مربیان تیم‌ها هم می‌خواهم که به حاشیه‌ها دامن نزنند و اگر اتفاقی نیز رخ داد، صبور باشند.

برادر سوریان سرمربی کشتی فرنگی نوجوانان
خبر دیگر از کشتی فرنگی اینکه فدراسیون کشتی در احکامی حمید باوفا و محسن سوریان را به ترتیب به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان منصوب کرد.حمید باوفا سابقه سرمربی‌گری تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و محسن سوریان نیز سابقه مربی‌گری تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان و سرمربی‌گری و مربی‌گری در لیگ برتر کشتی را در کارنامه کاری خود دارند.
پیش از این مسعود‌هاشم‌زاده و روح الله میکاییلی به ترتیب به عنوان سرمربی تیم‌های ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان مشغول به کار بودند.

تغییر ۳ سرمربی تیم‌های کشتی
با تغییرات صورت گرفته تا اینجای کار سرمربیان تیم‌های ملی نوجوانان آزاد و نوجوانان و جوانان کشتی فرنگی تغییر کرده‌اند و به نظر می‌رسد سه سرمربی دیگر در تیم‌های امید آزاد و فرنگی و جوانان آزاد به کار خود ادامه دهند.
پرونده مسابقات جهانی کشتی در سال ۲۰۲۱ با اتمام پیکارهای امیدهای جهان در صربستان بسته شد. تیم‌های کشتی ایران در ۶ رقابت جهانی عملکردی خوب و قابل قبول داشتند و تنها در رده سنی نوجوانان تیم‌های کشورمان روی سکو نرفتند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد که حتما تغییراتی در کادرفنی دو تیم آزاد و فرنگی نوجوانان اتفاق بیافتد.
چندی پیش حکم سرمربیگری تیم ملی آزاد نوجوانان از سوی علیرضا دبیر به مجید ترکان قهرمان پیشین کشتی جهان داده شد، هدایت این تیم پیش از این با محمد طلایی بود. در تازه‌ترین تغییرات نیز نیز محسن سوریان به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان فرنگی انتخاب شد تا جای مسعود‌هاشم‌زاده را در این تیم بگیرد.همچنین حمید باوفا مربی موفق سال‌های گذشته تیم ملی جوانان، بار دیگر به این رده سنی بازگشت و جایگزین روح الله میکائیلی در تیم ملی جوانان فرنگی شد.
هنوز درخصوص سه رده دیگر فدراسیون کشتی تصمیمش را اعلام نکرده‌اما بعید به نظر می‌رسد تغییر تازه‌ای در این تیم‌ها اتفاق بیافتد.تیم ملی جوانان آزاد بعد از استعفای پژمان درستکار در سال گذشته، با هدایت محسن کاوه راهی مسابقات جهانی اوفای روسیه شد و با اقتدار و با کسب ۵ مدال طلا به قهرمانی جوانان جهان رسید. همچنین تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی امید نیز با هدایت تقی اکبرنژاد و فرشاد علیزاده بر سکوی جهانی قرار گرفتند.

11 آذر، رونمایی از قهرمان لیگ کشتی فرنگی / دبیر: همه کشتی نباید در قهرمانی المپیک و جهان خلاصه شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =