کد خبر : 288716
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
-

گردهمایی روسای سه‌گانه لبنان به مناسبت روز استقلال

گردهمایی روسای سه‌گانه لبنان به مناسبت روز استقلال

روسای سه گانه لبنان برای نخستین بار از زمان بروز بحران دولت و نیز بحران میان این کشور و شورای همکاری خلیج فارس به مناسبت روز استقلال لبنان گرد هم آمدند.

به گزارش عصرقائم، روزنامه القدس العربی نوشت، پس از دو سال غیبت، لبنان هفتاد و هشتمین سالروز استقلالش را جشن گرفت و فرماندهی ارتش با حضور روسای سه گانه؛ میشل عون، رئیس جمهوری لبنان، نبیه بری، رئیس پارلمان و نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور به صورت نمادین رژه رفتند.

در طول این رژه هیچ کدام با یکدیگر صحبتی نکردند اما در پایان سوار بر یک خودرو به کاخ بعبدا رفتند تا درمورد اوضاع کشور و یافتن راه خروجی برای بحران تعطیلی جلسات کابینه و بحران دیپلماتیک پیش آمده با عربستان و برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در پی اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان به بحث و تبادل نظر بنشینند.

پس از تشکیل دولت میقاتی و بحران دولتی این نخستین بار است که روسای سه گانه گرد هم می‌آیند. به محض پایان این گردهمایی ۴۰ دقیقه‌ای نبیه بری در مورد اینکه وضعیت حل خواهد شد یا خیر، تنها به این پاسخ اکتفا کرد که “ان شاءالله که خیر است.”

میقاتی هم گفت: اگر لبنانی‌ها در قلعه “راشیا” کنار هم جمع نمی شوند استقلال به دست نمی آمد. تفاهم و گفتگو اساس و پایه است و دوری جفا و ستم. این گردهمایی گفتگوی جدی را با خود داشت. ان شاءالله که ختم به خیر می‌شود. اگر یک دست نشویم نمی توانیم استقلال را حفظ کنیم.

به مناسبت روز استقلال لبنان امیر قطر در پیامی این روز را به رئیس جمهوری لبنان تبریک گفت. سفارت آمریکا در بیروت هم در توییتی تصویری از طبیعت یکی از مناطق لبنان را منتشر کرد.

گردهمایی روسای سه‌گانه لبنان به مناسبت روز استقلال
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 5 =