کد خبر : 288667
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
-

بررسی وضعیت تولید پوشاک نانویی

بررسی وضعیت تولید پوشاک نانویی

صفحه اینستاگرام ستاد نانو نشستی در زمینه پوشاک ورزشی ضدباکتری بر پایه فناوری نانو برگزار می‌کند.

به گزارش عصرقائم، صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، چهارشنبه ۳ آذرماه نشستی در زمینه “نخ‌های نایلون، پلی استر و پوشاک ورزشی ضدباکتری بر پایه فناوری نانو” را با هدف معرفی برنامه های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ با حضور مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت‌های تولیدکننده پوشاک نانویی برگزار خواهد کرد.

این شرکت به عنوان یکی از پیشگامان تولید پوشاک نانو، علاوه بر بازار داخل، تولیدات خود را به کشورهای مختلفی نیز صادر می‌­کند. کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران و عموم علاقه‌مندان حوزه‌های صنعتی فناوری نانو مخاطب این نشست مجازی هستند.

پلی‌استر دسته‌ای از پلیمرها است که حاوی گروه عاملی استری در زنجیره خود است. الیاف پلی‌استر دارای استحکام زیاد، جذب آب پایین و آب رفتگی حداقل در مقایسه با دیگر الیاف صنعتی است و به ‌طور گسترده در صنعت لباس به کار می‌رود. این مواد می‌توانند به ‌سادگی توسط باکتری­‌ها یا قارچ‌­ها آلوده شوند که این موضوع به انتقال بیماری‌ها و عفونت‌های شدید منجر می‌شود. جلوگیری از آلوده شدن سطح این مواد توسط میکروب‌ها می‌تواند به ‌وسیله استفاده از یک عامل ضد باکتریایی فعال مانند نانوذرات درون ساختار آن‌ها یا اعمال پوشش‌های آنتی باکتریال صورت گیرد. نانوذرات در اثر واکنش با غشای خارجی باکتری، موجب تغییرات ساختاری داخل باکتری و در نهایت نابودی آن می­‌شود.

به نقل از ستاد نانو، از جمله ویژگی‌های منسوجات و نخ‌های پلی استر می‌توان به خواص ضدباکتری، ضد حساسیت بودن، ضد بو و ضد عرق بودن و در عین حال دوام بالا و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

بررسی وضعیت تولید پوشاک نانویی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − چهار =