کد خبر : 288593
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

آخرین وضعیت اجرای ممنوعیت سفر در شهرهای قرمز و نارنجی

آخرین وضعیت اجرای ممنوعیت سفر در شهرهای قرمز و نارنجی

با لغو منع تردد شبانه در کشور ممکن است برخی از افراد تصور کنند که ممنوعیت سفر از و به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی نیز لغو شده است، موضوعی که مسئولان پلیس راهور ناجا درباره آن توضیح داده‌اند.

به گزارش عصرقائم،  ساعات پایانی روز شنبه ۲۹ آبان ماه بود که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از لغو اجرای طرح منع تردد شبانه در سراسر کشور خبر داد. تصمیمی که بعد از اظهارات روز شنبه شنبه رییس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ و به پلیس راهور ابلاغ شد.

سردار سید کمال هادیانفر در این‌باره به ایسنا گفته بود:‌ «با توجه به کاهش روند ابتلا به کرونا و واکسیناسیون عمومی در برابر کرونا اجرای طرح منع تردد شبانه از شنبه شب در سراسر کشور لغو شد و بر این اساس تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در هیچ یک از شهرهای کشور با ممنوعیت مواجه نخواهد بود.»

تصمیم به لغو ممنوعیت تردد شبانه که به نوعی خواسته اکثریت جامعه نیز محسوب می‌شد، با استقبال زیادی از سوی شهروندان و به خصوص رانندگان و افراد دارای خودروی شخصی مواجه شد، اما در این میان ابهاماتی نیز وجود داشت که خبرنگار ایسنا اقدام به پیگیری آن از پلیس راهور ناجا کرد.

ابهام نخست درباره جریمه خودروها به دلیل تردد شبانه در روز شنبه بود. با توجه به اینکه اعلام این موضوع دقایقی پس از آغاز ساعت ۲۲ در روز شنبه انجام شد، این نگرانی از سوی برخی از رانندگان وجود داشت که ممکن است در روز شنبه مشمول جریمه شوند، موضوعی که سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا درباره آن به ایسنا گفت:‌ دستور لغو اجرای طرح به تمام ماموران پلیس اعلام شده و علاوه بر آن در تنظیمات تمام دوربین‌ها نیز این موضوع لحاظ شد اما اگر افرادی با چنین پیامک یا جریمه‌ای روبرو شدند نگران نباشند؛ چرا که جریمه تردد شبانه به تاریخ شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ اعمال نشده و حذف خواهد شد.

ابهام دوم پیرامون اجرای طرح منع سفر در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی بود. محدودیتی که با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شده و بر اساس آن خودروهای دارای پلاک بومی اجازه خروج از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی را نداشته و خودروهای پلاک غیر بومی نیز اجازه ورود به این شهرها را نداشتند و متخلفان نیز مشمول جریمه یک میلیون تومانی برای شهرهای قرمز و جریمه نیم میلیونی برای شهرهای دارای وضعیت نارنجی کرونایی می شدند.

پس از لغو منع تردد شبانه برای برخی از رانندگان این تصور ایجاد شد که ممنوعیت تردد بین این شهرها نیز حذف شده است، سردار سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهور ناجا دراین‌باره به ایسنا گفت:‌«ممنوعیت تردد شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و خروج از آن‌ها همچنان تابع قوانین ستاد ملی مقابله با کرونا است و بایستی مردم پروتکل‌های بهداشتی را همانند گذشته رعایت کنند.» موضوعی که نشان می‌دهد ممنوعیت مربوط به سفر در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی همچنان پابرجاست.

بنابراین در حال حاضر و طبق اعلام وزارت بهداشت ممنوعیت سفر از و به هشت شهر کشور که در وضعیت قرمز قرار دارند و ۵۸ شهر دارای وضعیت نارنجی ادامه دارد. البته این ممنوعیت شامل منع تردد شبانه نیز و سفرهای برون شهری را شامل می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =