کد خبر : 288529
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
-

مراکش “پاتریوت”‌های آمریکا را در مرزهایش با الجزایر مستقر می‌کند

مراکش “پاتریوت”‌های آمریکا را در مرزهایش با الجزایر مستقر می‌کند

شرکت لاکهید مارتین آمریکا متخصص در صنایع جنگی بر دستیابی به موافقت پنتاگون مبنی بر تحویل سامانه‌های دفاع هوایی “پاتریوت” به مراکش جهت استقرار آن در مرزهای الجزایر تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، این گام در راستای تاکید عملی بر پایبندی آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحراست زیرا مراکش سامانه‌های پاتریوت را در آنجا به خصوص مرزهای مشترک با الجزایر مستقر می‌کند که از آنجا تهدیدات جبهه پولیساریو نشات می‌گیرند.

سایت متخصص در امور دفاعی Inside Defense اعلام کرد، مراکش سامانه‌های Patriot Pac-۳ MSE را سال ۲۰۲۲ به همراه پنج کشور عربی دیگر یعنی عربستان، امارات، قطر، کویت و بحرین در کنار کشورهای اروپایی و آسیایی نظیر آلمان،‌ هلند، سوئیس، سوئد، نروژ، رومانی، ژاپن، کره جنوبی و تایوان تحویل می‌گیرد. این در حالی است که رباط توافقنامه خود را با آمریکایی‌ها در سال گذشته میلادی تکمیل کرد.

وزارت تجارت آمریکا به شکل رسمی در دسامبر گذشته اعلام کرد، قراردادهای تسلیحاتی و تجهیزات نظامی بین واشنگتن و رباط شامل سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت می‌شود که قادر به مقابله با تهدیدات جنگنده‌ها و موشک‌های بالستیک هستند.

این توافقنامه در زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تحقق یافت؛ اما نیاز به موافقت پنتاگون داشت تا تکمیل شود؛ مساله‌ای که بعد از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا تحقق یافته است.

موافقت وزارت دفاع آمریکا در میانه صحبت جبهه پولیساریو مبنی بر ورود به جنگ علیه نیروهای مسلح سلطنتی در مراکش از زمان ورود مراکش به درگیری جهت اخراج عناصر این جبهه از منطقه الکرکرات در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ مطرح می‌شود.

اما این مساله همچنین با افزایش شدت تهدیدات الجزایر علیه مراکش همزمان شده که آخرین آن بیانیه ریاست‌جمهوری الجزایر در سوم نوامبر در پی کشته شدن سه الجزایری بود. در این بیانیه ریاست‌جمهوری الجزایر توضیح داد که آنها وارد منطقه امن در صحرا شده بودند.

مراکش "پاتریوت"‌های آمریکا را در مرزهایش با الجزایر مستقر می‌کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =