کد خبر : 288524
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
-

تاکید مشاور رئیس جمهور بر ضرورت توجه به حقوق اقلیت‌های دینی در کشور

تاکید مشاور رئیس جمهور بر ضرورت توجه به حقوق اقلیت‌های دینی در کشور

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و گو کرد.

به گزارش عصرقائم، در این دیدار که در نهاد ریاست جمهوری انجام شد، ماموستا عبدالسلام کریمی،اظهار کرد: تمام پیام‌آوران بزرگ آسمانی آمده‌اند تا بشر را به اخلاق و تسلیم امر خدا شدن، دعوت نمایند. بدین جهت، همه ما پیروان ادیان توحیدی باید تسلیم امر خدا باشیم. همانگونه که همه پیامبران ادیان الهی در اصول و رعایت اخلاق متحد و یگانه بودند شایسته است ما پیروان ادیان نیز زیست و تعامل مسالمت‌آمیز داشته‌ باشیم و با یکدیگر بر اساس عدل و انصاف و اخلاق حسنه رفتار نماییم.

ماموستا کریمی به پایین آمدن نرخ جمعیت ایرانیان پیرو ادیان توحیدی اشاره کرد و گفت: کاهش جمعیت ادیان توحیدی در سالیان گذشته قابل تأمل است که باید بدان توجه جدی داشت. رویکرد انقلاب اسلامی عدالت محوری و جهانشمولی است بنابراین باید بر اساس عقلانیت و عدالت اجتماعی حرکت کنیم نه احساسات و تعصبات قومی و فرقه‌ای.

وی با اشاره به اینکه اقلیت‌های دینی در انقلاب‌اسلامی و دوران دفاع مقدس در کنار برادران مسلمان خود حضور داشتند و شهیدان عزیزی را تقدیم جمهوری‌اسلای ایران نمودند، بیان داشت: همانگونه که خون تمام اقوام ایرانی و پیروان ادیان توحیدی در انقلاب و دوران دفاع مقدس از مرزهای این میهن اسلامی دفاع کرد، ما نیز اعتقاد کامل داریم در چارچوب قانون اساسی، همه ایرانیان عزیز از هر قوم، دین و مذهبی می‌بایست در اداره کشور شریک، سهیم و دخیل باشند.

تاکید مشاور رئیس جمهور بر ضرورت توجه به حقوق اقلیت‌های دینی در کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 6 =