کد خبر : 288375
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۰۵
-

لزوم توجه به افزایش سرانه کتابخوانی و حمایت از ناشران

لزوم توجه به افزایش سرانه کتابخوانی و حمایت از ناشران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اهمیت مساله کتابخوانی از مسئولان حوزه فرهنگ کشور خواست که به اهمیت مطالعه و حمایت از ناشران و فعالان حوزه صنعت چاپ و نشر کتاب توجه کنند.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی درگفت‌وگو ، با اشاره به مشکل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، بر لزوم توجه به موضوع کتاب‌خوانی تاکید و عنوان کرد: متاسفانه از گذشته سرانه کتاب‌خوانی در کشور ما به نسبت برخی کشورهای دیگر پایین بوده است، این موضوع از گذشته برای ما یک ضعف بوده که اخیرا هم این میزان با توسعه فضای مجازی شاید بیشتر کاهش پیدا کرده باشد.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس با اشاره به مشکلات ناشران و فعالان حوزه صنعت چاپ و نشر کتاب بیان کرد: البته مسئله شیوع کرونا هم در این دوسال اخیر شاید دلیلی مضاعف بر مشکلات دیگر باشد، قبل از همه‌گیری کرونا به بهانه های مختلف شاهد برگزاری همایش ها و نمایشگاه های کتاب و کتاب‌خوانی بوده ایم که این موضوع خود باعث می‌شد بخشی از مشکلات ناشران و فعالان این حوزه رفع شود، شیوع کرونا در این دوسال همچنین بر کاهش سرانه مطالعه هم تاثیر داشته است.

نصیرایی در خصوص اهمیت ابعاد مختلف حوزه فرهنگ در جامعه گفت: امروزه حوزه فرهنگ، ارزش های ایرانی و اسلامی در پیشرفت های جامعه در ابعاد مختلف نقش عمده ای دارد، طبیعی است هرچه باعث شود این پایه های فرهنگی ما سست شود قطعا آینده کشور را با مخاطره روبرو می‌کند و پیشرفت های آینده جامعه را با هزینه بیشتری همراه خواهد ساخت، طبیعی است که باید در حوزه فرهنگ توجه و تلاش بیشتری را در دستور کار قرار بدهیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: مسئولان این حوزه باید برای تقویت ابعاد مختلف عرصه فرهنگ همچون کتاب‌خوانی فکری کنند و بهره‌مندی از نگاه صاحب نظران را در دستور کار قرار بدهند، به گونه ای که سرانه کتاب‌خوانی، خرید کتاب و مراجعه به کتاب افزایش پیدا کند و به حمایت از ناشران و فعالان حوزه صنعت چاپ و نشر کتاب نگاه ویژه ای انجام شود.

نصیرایی بیان کرد: باید توجه کنیم که غنای فرهنگی و تقویت ابعاد فرهنگی در پیدایش و استمرار موفقیت ها و دستیابی به آرمان ها نقش مستقیم دارد بنابراین از بین تمامی ابعادی که در حوزه فرهنگ باید تقویت و حمایت شوند مسئله کتابخوانی به عنوان مهم ترین رکن است.

لزوم توجه به افزایش سرانه کتابخوانی و حمایت از ناشران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =