کد خبر : 288232
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
-

عربستان دیگر اس‌-۴۰۰ روسیه را نمی‌خواهد

عربستان دیگر اس‌-۴۰۰ روسیه را نمی‌خواهد

رئیس بخش همکاری بین‌المللی و سیاست منطقه ای در گروه دولتی روسی “روستک” فاش کرد، عربستان دیگر در فکر خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ نیست. او در عین حال اشاره کرد، مجهز کردن ترکیه به این سامانه‌ها ادامه دارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از الحره، ویکتور کلادوف، رئیس بخش همکاری بین‌المللی و سیاست منطقه‌ای در گروه دولتی روسی “روستک” فاش کرد، ریاض پس از اینکه جایگزینی برای اس-۴۰۰ یعنی سامانه‌های دفاع هوایی “تاد” آمریکا را یافت، از خرید اس‌-۴۰۰ منصرف شد. سامانه‌های دفاع موشکی تاد متعلق به شرکت لاکهید مارتین هستند که به ارزش حدود ۱۵ میلیارد دلار است.

سایت دیفنس نیوز آمریکا به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، مسؤولان آمریکایی و سعودی برگه‌های تقاضا و پذیرش درخواست را در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ درباره شروط فروش امضا کردند.

این قرارداد در قالب بسته قراردادهای تسلیحاتی با عربستان به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار در دوران رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مطرح شد که روند فروش را شخصا در تماس تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بررسی کرد.

دیفنس نیوز در ادامه گزارش خود آورده است،‌ لاکهید مارتین انتظار دارد اولین سری از این سامانه‌ها را در سال ۲۰۲۳ تحویل دهد و فرایند تحویل در سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

آمریکا تاد را در کشورهایی نظیر عربستان مستقر کرده بود؛ اما تاکنون اقدام به فروش آنها نکرده بود.

در ژوئن وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور سامانه‌های تاد را از عربستان خارج کرده در حالیکه در پی حمله هوایی به دو نقطه نفتی استراتژیک در عربستان در سال ۲۰۱۹ آنها را آنجا مستقر کرده بود.

مسؤول بزرگترین شرکت دفاعی روسیه به سایت دیفنس نیوز آمریکا گفت:‌ فروش سامانه‌های اس-۴۰۰ به ترکیه ادامه خواهد یافت و سری دوم شامل انتقال تکنولوژی به ترکیه خواهد بود.

عربستان دیگر اس‌-۴۰۰ روسیه را نمی‌خواهد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 13 =