کد خبر : 285659
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
-

اژه‌ای: باید حجم بروکراسی در کشور را کاهش دهیم

اژه‌ای: باید حجم بروکراسی در کشور را کاهش دهیم

رییس قوه قضاییه با تاکید بر توجه به بحث اشتغال و تولید، گفت: باید اجازه دهیم مردم کار کنند و این حجم از بروکراسی را در کشور از میان برداریم.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای اداری خوزستان که امروز (ششم آبان ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر به شکل عادی و معمول بخواهیم مشکلات خوزستان را رفع کنیم، سالیان سال زمان می برد و این مساله زیبنده مردم و نظام نیست.

وی افزود: خوزستان ظرفیت ها و نعمت هاب عظیمی دارد و با توجه به این ظرفیت ها، مسایل و وضعیت استان زیبنده مردم نیست.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید تصمیم بگیریم با نگاه ویژه و اقدامات فوق العاده درخصوص استان عمل شود تا بخشی از مشکلات در یک فرصت معقول و منطقی حل شود.

وی ادامه داد: اگر برای حل مشکلات خوزستان اقدام عاجل انجام نشود، با گذشت زمان مشکلات بیشتر می شود و برای حل مسایل باید بیشتر هزینه کنیم.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اگر بخواهیم برای حل مشکلات به صورت فوق العاده عمل شود، نیاز به توجه از مرکز و بودجه است. البته علاوه بر توجه مرکز و تخصیص اعتبارات لازم به مسایل دیگری در درون استان نیاز است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: یکی از مسایل برای انجام اقدامات ویژه و فوق العاده در خوزستان، وجود مدیران دلسوز، با انگیزه، توانمند، جازم و دارای قدرت تصمیم گیری است. در این زمینه نیاز است مدیران با عزم و اراده داشته باشیم تا بتوانیم کار فوق العاده ای برای خوزستان انجام دهیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم داشتن برنامه برای حل مشکلات خوزستان، گفت: برای حل مشکلات خوزستان باید برنامه داشته باشیم. باید مجموعه مسایل خوزستان باهم دیده شود و برای حل نقشه راه داشته باشیم. نمی توان به صورت بخشی به مسایل استان نگاه کرد و باید به صورت واحد به مسایل استان نگاه کنیم.

وی عنوان کرد: برای حل مشکلات استان نیاز به یک برنامه جامع، کامل، همه جانبه و دارای اولویت است. نمی توانیم با همه مشکلات در یک زمان واحد مواجه شویم و باید با اولویت بندی به سراغ حل مشکلات برویم. اگر اولویت بندی نشود و انرژی را بر روی مسایل مختلف پخش کنیم کار پیش نمی رود و باید با الویت بندی کار را پیش ببریم.

محسنی اژه‌ای با بیان این که باید بتوانیم مردم را با خود همراه کنیم تا بتوانیم مشکلات را در خوزستان حل کنیم، گفت: علاوه بر بودجه، مدیریت و توجه مرکز، نیاز به همراهی مردم داریم. اگر بتوانیم از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم، کار پیش می رود.

وی بیان کرد: همه مدیران در بخش های مختلف اگر همدلی و همراهی و وحدت داشته باشند کارها پیش خواهد رفت اما اگر مدیران به دنبال مچ گیری از یکدیگر باشند و یکدیگر را مقصر مشکلات بدانند، قطعا کار پیش نمی رود.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که یکی از مسایل مهم و اولویت دار در کشور و به ویژه استان خوزستان توجه به تولید و اشتغال است، گفت: در خوزستان نباید بیکاری باشد. بسیاری از ناهنجاری ها در خوزستان از جمله سرقت، مواد مخدر و اقدام علیه اشخاص به دلیل مشکلات اشتغال در استان است و اگر تولید و اشتغال ایجاد شود از ناهنجاری اجتماعی کاسته خواهد شد.

وی گفت: باید به افزایش تولید و اشتغال توجه داشته باشیم تا شاهد دلگرمی و آرامش مردم باشیم. باید زمینه و لوازم را برای تسهیل امور و رفع موانع تولید فراهم کنیم و همچنین صادرات و ورود مواد اولیه را تسهیل کنیم. باید اجازه دهیم مردم کار کنند و این حجم از بروکراسی را از میان برداریم.

محسنی اژه ای با اشاره به بحث امنیت وارامش مردم نیز گفت: اگر کشور آرام نباشد تولید، ثروت و آرامش نخواهد بود و ناهنجاری بیشتر می شود.

وی ادامه داد: سیستم های اطلاعاتی، سیستم های انتظامی، دستگاه های قضایی، دستگاه های فرهنگی و اقتصادی همه در مساله امنیت کشور و مردم دخیل هستند.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر اقتصاد رونق بگیرد، مسایل فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد و مسایل سیاسی سر و سامان گرفت، مساله امنیت بهتر می شود. باید به مساله امنیت و آرامش مردم توجه داشته باشیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

وی با بیان این که ایجاد امید و فضای سالم از اولویت های کل کشور است که باید به آن توجه کرد، گفت: باید بخش پر لیوان و مثبت قضایا را ببینیم و نباید بحث ها همیشه نگران کننده باشد و آنچه مردم را آرام می کند و فضا را سالم می کند را نیز ببینیم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در فضای مجازی راست، دروغ، جعلیات، ناامید آفرینی و یاس آفرینی به مردم پمپاژ می شود. مدیران باید به این مسایل توجه کنند و این بحث را سروسامان دهند.

وی با بیان این که باید برای حل مشکلات در زمینه ناامنی ها و پرونده های کثیرالشاکی برنامه ریزی شود، عنوان کرد: می شود همه مسایل را قضایی حل نکرد. با استفاده از ظرفیت سایر بخش ها و دستگاه ها و مردم می توانیم مسایل را به شکل های دیگری نیز حل کنیم.

اژه‌ای: باید حجم بروکراسی در کشور را کاهش دهیم/ توجه به تولید و اشتغال در اولویت است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + ده =