کد خبر : 285272
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
-

عوارض هوای ناسالم از زبان نماینده مجلس

عوارض هوای ناسالم از زبان نماینده مجلس

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اورهال کردن پایگاه‌های سنجش آلودگی هوا تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، سمیه رفیعی،  رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تشکر از اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ در حوزه مبارزه با آلودگی هوا، گفت:  مجلس در بحث قانون هوای پاک به جد ورود پیدا کرده است و این موضوع را جزء وظایف خود می داند و وظایف تکالیف هر دستگاه در این موضوع مشخص شده و مجلس پیگیر این موضوع و اعمال ماده ۲۳۴  است.

وی با بیان اینکه هوای ناسالم می‌تواند عوارضی نظیر سکته قلبی و بیماریهای ریوی را برای شهروندان تشدید کند، گفت:‌ بیشترین اثرات آلودگی هوای شهر تهران از خودروهای دیزلی نشات می گیرد که باید برای این موضوع چاره ای اندیشید و برای رفع آن اقدامی اثرگذار انجام داد.

رفیعی مساله آلودگی هوا مساله ای حل شدنی توصیف کرد و گفت:‌ برای حل این موضوع تنها مدیریت لازم است برای حل آن باید زنجیره  دستگاهها به یکدیگر متصل شوند تا بتوانند تکالیف خود را بخوبی انجام دهند.

ضرورت اورهال کردن پایگاه‌های سنجش آلودگی هوا

رفیعی همچنین در پایان این جلسه گفت: موضوعی که مجلس نیز پیگیر آن است، اورهال کردن ایستگاه‌های پایش سنجش آلودگی هوای شهر تهران است که برخی از آنها از رده خارج و برخی به روز نیستند که می خواهیم از توان داخلی در خصوص اورهال کردن و به روزرسانی آنها استفاده شود.

وی افزود : از هواشناسی می خواهیم که در روزهایی که وارونگی هوا رخ می‌دهد حتما اطلاع رسانی های خوب  و به‌موقع مانند گذشته  انجام پذیرد و همچنین نیروگاه‌ها نیز از سوخت مازوت در این روزها استفاده نکنند.

به گفته رفیعی در بحث تاکسی های فرسوده نیز موضوع باید به جد پیگیری شود و مجلس نیز مطالبه گر خواهد بود و می‌خواهد بداند که چرا تعداد معدودی از این تاکسی ها در خط خدمات دهی انجام نمی‌دهند و در اختیار بخش عمومی  و شهروندان نیستند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: معادن شن و ماسه، توسعه و ساخت پارکینگ ها توزیع به موقع و منظم ترافیک نوسازی ناوگان فرسوده ادارات و عدم خرید خودروهای دیزلی برای شهر تهران و پیگیری بحث معاینه فنی خودروها و اینکه می بایست قانون هوای پاک بازدارندگی برای همگان ایجاد کند از جمله مواردی است که فراکسیون پیگیر آن است.

عوارض هوای ناسالم از زبان نماینده مجلس/ ضرورت اورهال کردن پایگاه‌های سنجش آلودگی هوا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =