کد خبر : 285297
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
-

اعتراض کره‌شمالی به پرواز شناسایی فرانسه و کانادا در اطراف شبه‌جزیره کره

اعتراض کره‌شمالی به پرواز شناسایی فرانسه و کانادا در اطراف شبه‌جزیره کره

وزارت خارجه کره شمالی، امروز (دوشنبه) کانادا و فرانسه را به دلیل اعزام هواپیماهای شناسایی در حوالی شبه جزیره کره به منظور نظارت بر فعالیت‌های این کشور در نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد محکوم کرد و آن را “تحریک نظامی” دانست که وضعیت امنیتی منطقه را به خطر می‌اندازد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره شمالی دربیانیه‌ای از عملیات‌های نظارتی به عنوان یک اقدام “بدون تدبیر” یاد کرد که “تعادل امنیتی در منطقه را از بین برده و منجر به تشدید اوضاع سیاسی می‌شود”.

این وزارتخانه با متهم کردن واشنگتن به “تحریک” فعالیت‌های نظامی کشورها در منطقه، گفت که چنین اقداماتی بخشی از تلاش‌های آمریکا برای کنترل چین و روسیه است.

هفته گذشته، وزارت دفاع کانادا اعزام یک هواپیمای CP-۱۴۰ به پایگاه هوایی “کادنا” در اوکیناوا، شهری در ژاپن را اعلام کرده و بیان کرد که این کار “برای حمایت از تلاش‌های چند ملیتی در حال اجرا برای مقابله با فرار کره شمالی از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت گرفته است.

در اوایل ماه جاری میلادی، وزارت خارجه ژاپن گفت که فرانسه در نظارت بر فعالیت‌های دریایی غیرقانونی، از جمله “انتقال کشتی به کشتی با کشتی‌های با پرچم کره شمالی” که توسط قطعنامه‌های شورای امنیت ممنوع شده است، مشارکت خواهد داشت.

با این حال در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است: ایالات متحده و کشورهای غربی باید آگاه باشند که تحریکات نظامی آنها نه تنها به وضعیت منطقه بلکه به امنیت ملی آنها نیز آسیب می‌رساند.

اعتراض کره‌شمالی به پرواز شناسایی فرانسه و کانادا در اطراف شبه‌جزیره کره
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − نه =