کد خبر : 285114
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
-

گفتگو با مهرداد زنگیه‌ وندی نویسندۀ جوان و موفق منابع زبان آزمون‌های ارشد و دکتری

گفتگو با مهرداد زنگیه‌ وندی نویسندۀ جوان و موفق منابع زبان آزمون‌های ارشد و دکتری

مهرداد زنگیه‌وندی در چند سال اخیر توانسته با انتشار منابعی جامع برای آزمون‌های زبان ارشد و دکتری به دانشجویان در کسب نتیجۀ مطلوب، کمک شایانی کند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام فست زبان، در این مصاحبه با ایشان بیشتر آشنا می‌شویم.

خودتان را معرفی می‌فرمایید؟ از چه زمانی شروع به کار چاپ کتاب کردید؟

من مهرداد زنگیه‌وندی دانش‌آموختۀ رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی، مدرس و نویسندۀ کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی هستم. از ۱۲ سالگی به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند شدم. از سال ۱۳۸۶ مشغول به تدریس در آموزشگاه‌های زبان و هم‌زمان تحصیل در رشتة زبان و ادبیات انگلیسی شدم. در سال ۹۵ توسط انجمن علمی دانشگاه شیراز برای تدریس یک دورۀ فشردۀ آموزش گرامر زبان انگلیسی مختص آزمون‌های زبان دکتری به این دانشگاه دعوت شدم.

در این کارگاه و در برخورد با دانشجویان متوجه شدم که یکی از مشکلات مشترک آنها نبود منابع مناسب و به‌روز برای آزمون‌هایشان است. پس از تجزیه‌وتحلیل منابع موجود در بازار دریافتم که بسیاری از این منابع به زبان انگلیسی و زمان چاپ آنها مربوط به سال‌ها پیش بود. از طرفی، ترجمه‌های معدود موجود برای این کتاب‌ها هم کیفیت مناسبی نداشته و صرفاً یک ترجمۀ سطحی از کتاب اصلی بودند. اینجا بود که ایدۀ تألیف منابعی کامل و با حجم مناسب به ذهنم خطور کرد و کتاب «گرامر جامع آزمون‌های زبان» یا Fast Grammar را در سال ۹۵ در انتشارات جنگل چاپ نمودم. سپس، به‌تدریج منابع دیگری را برای یادگیری دیگر مهارت‌های زبان و آزمون‌های مختلف به رشتۀ تحریر در آوردم که همگی با استقبال بسیار گرم زبان‌آموزان مواجه شدند.

چرا عنوان Fast را برای منابع خود انتخاب کردید؟

لغت Fast به‌معنی «سریع» را به این دلیل انتخاب کردم که می‌دانستم برای کسب نتیجه در آزمون‌ها نیازی به یادگیری کل زبان انگلیسی و یا مطالعۀ کتاب‌های حجیم نیست و از آنجا که بسیاری از داوطلبان شاغلند یا زمان کافی برای مطالعۀ منابع حجیم را ندارند، از ابتدا تلاشم این بود که منابع به‌گونه‌ای باشند که زبان‌آموزان نکات ضروری را در حجم مناسب و سریع فراگیرند و از ارایۀ مطالب غیرکاربردی اجتناب شود. البته بایستی متذکر شوم که خواندن جزوات لغت و گرامر چندصفحه‌ای و بی‌کیفیت هم کمکی به قبولی در آزمون‌ها نخواهد کرد.

تاکنون چند عنوان کتاب منتشر نموده‌اید؟

تاکنون ۱۱ عنوان کتاب در زمینۀ آموزش زبان مختص مقاطع مختلف تحصیلی و آزمون‌های زبان به چاپ رسانده‌ام که به لطف خدا با استقبال خوبی هم مواجه شده‌اند و برخی از آنها مانند کتاب Fast Grammar تاکنون (مهر ۱۴۰۰) یازده بار و با تیراژ بالا تجدید چاپ شده‌اند. همچنین، آخرین کتابی که منتشر نمودم، کتاب «واژگان جامع آزمون‌های زبان» در کمتر از سه ماه به چاپ دوم رسید و در مجموع در چند سال اخیر تعداد فروش کتاب‌هایم به بیش از ۱۰۰ هزار جلد رسیده که جزو پرفروش‌ترین منابع آزمون‌های زبان ارشد و دکتری به‌حساب می‌آیند.

لیست منابع پدیدآمده توسط مهرداد زنگیه‌وندی:

گرامر جامع آزمون‌های زبان Fast Grammar

درک مطلب جامع آزمون‌های زبان Fast Reading

بانک سؤالات آزمون EPT

واژگان جامع Fast Vocab EPT

درک مطلب جامع کنکورهای ارشد و دکتری

ترجمۀ ۵۰۴ واژۀ ضروری

لغات کنکور

بانک سؤالات آزمون‌های زبان دکتری

گرامر مرور شب امتحان Fast Grammar Lite

لغات دورۀ متوسطه Fast Vocab (Basic)

واژگان جامع آزمون‌های زبان Fast Vocab (MA, PhD)

منابع شما برای چه آزمون‌هایی کاربرد دارند؟

اگر بخواهم بصورت کلی بیان کنم برای هر آزمونی که در آن سؤالاتی در حوزۀ زبان انگلیسی مطرح می‌شود، منابع را می‌توان با خیال راحت استفاده کرد و نکته‌ای که در تمام کتاب‌هایی که تاکنون منتشر نموده‌ام رعایت شده این بوده که با مطالعۀ هر کتاب نیاز شما برای آن مبحث از زبان انگلیسی برطرف می‌شد و اصلاً به منابع دیگری نیاز نخواهید داشت. به عبارت دیگر، تمام نکات آموزشی لازم برای کسب بهترین نتیجه در هر مهارت زبان انگلیسی در همان کتاب آورده شده و در همۀ منابع نمونه سؤالاتی از آزمون‌های مختلف بصورت کامل تحلیل و تشریح شده‌اند. تفاوتی نمی‌کند که قصد شرکت در چه آزمونی داشته باشید، از داوطلبان آزمون‌های زبان دکتری مانند EPT دانشگاه آزاد، MSRT وزارت علوم (و سایر آزمون‌های زبان دکتری) و وزارت بهداشت گرفته تا داوطلبان کنکورهای کارشناسی، ارشد و دکتری، آزمون‌های استخدامی، تافل و آیلتس می‌توانند با مطالعۀ این منابع نتیجۀ لازم را کسب نمایند.

در پایان چه توصیه‌ای برای داوطلبان دارید؟

توصیه‌ای که همیشه به داوطلبان دارم این است که اگر قصد شرکت در یک آزمون را دارند، صرفاً به دنبال مطالعۀ جزوات اینترنتی و یا کتاب‌های حجیم نروند و انرژی خود را با این کار هدر ندهند، زیرا این آزمون‌ها نه آنقدر ساده هستند که با مطالعۀ یک جزوۀ چندصفحه‌ای بتوان نتیجه گرفت و نه آنقدر پیچیده هستند که نیاز به یادگیری کل زبان انگلیسی باشد؛ بنابراین، داوطلبان بایستی فقط نکات و مباحثی را یاد بگیرید که امکان طرح سؤال از آنها وجود دارد و با مطالعۀ کتاب‌های شناخته‌شده به بهترین نتیجه دست پیدا کنند. همچنین، توصیه می‌کنم مستقیماً سراغ منابع زبان اصلی نروند، زیرا برای درک این منابع فرد بایستی سطح زبان خوبی داشته باشد و از طرفی، این منابع برای آزمون‌های زبان ایران بهینه نشده‌اند و از کارایی آنها کاسته خواهد شد. نکتۀ دیگر این است که زبان‌آموزان بهتر است زبان انگلیسی آکادمیک را یاد بگیرند که در آزمون‌ها بیشتر مدنظر طراحان سؤال است. در انتها برای یکایک داوطلبان، دانشجویان و اساتید گرامی آرزوی بهروزی و موفقیت می‌کنم و امیدوارم با توکل به خداوند و سعی و تلاش هوشمندانه به اهداف خود دست یابند.

گفتگو با مهرداد زنگیه‌ وندی نویسندۀ جوان و موفق منابع زبان آزمون‌های ارشد و دکتری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − هشت =