کد خبر : 284827
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
-

وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد

وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیامی را خطاب به مخاطبان و هنرمندان شرکت کننده در این رویداد منتشر کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیامی را منتشر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«تنوع فرهنگی و فرهنگ های بومی مناطق گوناگون ایران سرمایه پویایی است که با پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگی می تواند با جهان معاصر نیز به گفتگو بنشیند و جلوه هایی سرشار از سنت های اخلاقی، انسانی و معنوی را ارائه کند. فرهنگ هایی برخاسته از تاریخ و آداب و سنن مردم هر منطقه که در آرام و آلام روزگار و گذر زمان به جد و جهد هنرمندان و حافظان و یاری مردم هر دیار محفوظ مانده است. موسیقی نواحی ایران سرشار از نغمات و نواهایی است که با جان های عاشق هنرمندان در مسیر تاریخ حیات اجتماعی و فرهنگی یافته است. در موسیقی نواحی ایران غم ها و شادی ها، حماسه ها و آداب و آیینی که از گذشته همدم و همراه زندگی مردم هر منطقه بوده است با لهجه و بیان فرهنگی و اجتماعی خاص همان منطقه بیان می شود. اما در یک نگاه جامع موسیقی نواحی ایران در سراسر این سرزمین گنجینه ای با نقش ها و رنگ های بومی متنوع است که در یک فرهنگ ملی جلوه می کند. هنرمندان حافظان و راویان بی دریغ موسیقی نواحی هستند که سنت های موسیقایی را امانتداری کردند و این میراث، هویت و فرهنگ را عاشقانه پاس داشتند تا به آیندگان بسپارند. فرض است که آثار هنرمندان موسیقی نواحی ثبت و ضبط و امکان و فضاهایی برای جوانان مشتاق که امید آینده موسیقی نواحی هستند، مهیا شود.

جشنواره موسیقی نواحی ایران فرصتی برای تامل درباره داشته‌های گرانقدر و قدرشناسی از هنرمندان موسیقی نواحی و ضرورت استمرار موسیقی نواحی با نگاه به آینده است. چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در ادامه دوره های پیشین اجرا و پژوهش در موسیقی نواحی را با محوریت وحدت در کثرت موسیقی اقوام ایرانی طراحی و برنامه ریزی کرده است و بی تردید نتایج مطالعات و پژوهش های فرهنگی، مردم شناسی و جامعه شناسی در موسیقی نواحی با توجه به مشخصه های اجتماعی و فرهنگی امروز جامعه، در آینده این موسیقی موثر است.

صمیمانه زحمات هنرمندان موسیقی نواحی در هر جای ایران را پاس می دارم و از هنرمندان و همکارانم در معاونت امور هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران قدردانی می کنم. برای هنرمندان عزیز و خادمان فرهنگ و هنر سلامتی و سرفرازی آرزو می کنم.»

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی از ۲۹ مهر ماه در کرمان آغاز و تا دوم آبان ماه به مدت چهار روز ادامه خواهد یافت.

وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد
عکس آرشیوی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 15 =