کد خبر : 284761
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
-

نماینده پاکستان: در صورت ادامه اشغال فلسطین و کشمیر، “صلح” معنا ندارد

نماینده پاکستان: در صورت ادامه اشغال فلسطین و کشمیر، “صلح” معنا ندارد

دیپلمات ارشد پاکستانی هشدار داده است مادامی که مردم فلسطین و کشمیر همچنان تحت اشغال هستند، خاورمیانه و مناطق مجاور آن با صلح پایدار روبرو نخواهند شد؛ وی همچنین از راهکار “دو کشوری” برای درگیری اسرائیل و فلسطین حمایت کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اردوپوینت، منیر اکرم، سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: سرکوب مردم فلسطین، کشمیر و سایر مردم مسلمان از علل اصلی افزایش افراط گرایی و تروریسم در دهه‌های اخیر است.

اکرم، سفیر پاکستانی افزود: تنها راه حل موثر برای این سرکوب و بی عدالتی، شکست و ریشه‌کن کردن تروریسم است که در سراسر خاورمیانه در حال گسترش است.

وی گفت: فرمول “دو کشوری” شامل تشکیل یک کشور مستقل، پیوسته و پایدار فلسطینی با پایتختی “قدس شرقی” و زندگی مشترک در کنار اسرائیل در مرزهای شناخته شده، است و این تنها راه حل برای پایان درگیری بین فلسطین و اسرائیل است.

اکرم، سفیر پاکستانی خاطرنشان کرد: پذیرش دولت آپارتاید اسرائیل یا حتی بدتر از آن یعنی نسل کشی مردم فلسطین، جایگزینی برای راهکار “دو کشوری” است. حتی دنیایی که از نظر اخلاقی به اندازه ما به خطر افتاده است، هیچ یک از این دو جایگزین گفته شده را تحمل نخواهد کرد. مردم جهان عرب و مسلمانان جهان و سایر کشورهای متمدن به چنین نتایج و جایگزینی هرگز فکر نمی‌کنند. به اعتقاد من، مردم اسرائیل نیز با خاطرات و تجربیاتی که از هولوکاست دارند، دست به چنین اقدامی نمی‌زنند.

اکرم، سفیر پاکستان با استناد به تصرف اراضی و املاک شهرک سازی‌های اسرائیلی، خشونت علیه کودکان، زنان و مردان فلسطینی، محاصره غزه، هتک حرمت مسجد الاقصی، اظهار کرد که اقدامات اسرائیل در سرزمین اشغالی فلسطین نقض شدید قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی است.

همچنین وی گفت که بین اسرائیل، دولت اشغالگر و مردم اشغال شده و مظلوم فلسطین هیچ شباهت اخلاقی، حقوقی یا سیاسی وجود ندارد.

اکرم، سفیر پاکستان افزود: مبارزه فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل مشروع است؛ اما سرکوب کردن مردم فلسطین توسط اسرائیل نامشروع است. همچنین نمی‌توان هیچ شباهتی بین ارتش اسرائیل و نیروهای اشغالگر که یکی از قدرتمندترین نیروهای جهان هستند و مردم فلسطین که تنها سلاح آن‌ها سنگ و شجاعت است، پیدا کرد. گفتنی است که اشغالگری اسرائیل، مفهوم “صلح” را به همراه نخواهد داشت. حتی اگر مردم فلسطین توسط اسرائیل و حامیانش محروم و سلب قدرت شوند، هر نسل بعدی فلسطینی به جست‌وجوی آزادی‌ها و حقوق اساسی خود از جمله حق تعیین سرنوشت خود، ادامه خواهد داد.

منیر اکرم، نماینده پاکستان در نهایت افزود: اسرائیل نمی‌تواند به طور نامحدود بر فلسطینی حکومت کند. مردم جهان عرب و مسلمانان و دیگر ملل متمدن به چنین نتایج و جایگزینی هرگز فکر نمی‌کنند.

نماینده پاکستان: در صورت ادامه اشغال فلسطین و کشمیر، "صلح" معنا ندارد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + نه =