کد خبر : 284732
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تامین امنیت این گوشی‌ها نیازی بسیار جدی محسوب می‌شود.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام مایکت، تقریبا اکثر کاربران به دنبال راهی هستند تا بتوانند امنیت گوشی‌های خود را بهبود دهند و اطلاعات امنیتی و خصوصی خود را از خطر هکرها حفظ کنند.

برای دستیابی به این مهم، چند اقدام ضروری مانند استفاده از اپ مدیریت پسورد، بک آپ گرفتن از گوشی و دانلود از اپ استور مرجع معتبر اندروید باید انجام شود تا ایمنی گوشی‌های هوشمند حفظ شود.

در ادامه، با این سه روش به طور مفصل آشنا خواهید شد؛

یک برنامه مدیریت پسورد دانلود کنید

زندگی در دنیای امروز، بدون خدمات الکترونیک غیرقابل تصور است. کاربران در هر کدام از این سرویس‌ها رمزعبورهای متفاوتی دارند و روز به روز تعداد این حساب‌های کاربری بیشتر می‌شود؛ پس به خاطر سپردن رمز عبور آن‌ها هم دشوارتر خواهد شد. در چنین موارد، شاید بعضی از افراد غیرمتخصص تصور کنند که استفاده از یک رمز عبور یکسان برای همه حساب‌های خود، روش مناسبی است. شاید با این کار افراد از خطر فراموشی رمز عبور در امان بمانند اما قطعا امنیت حساب‌ها کم و دسترسی به آن‌ها برای هکرها راحت‌تر می‌شود! به عبارت دیگر رمز عبور یکسان برای حساب‌ها باعث می‌شود که آن‌ها نفوذپذیر شوند. پس این روش نمی‌تواند امنیت لازم را برای کاربران تامین کند. اما روش دیگری هم هست که مطمئنا ایمنی لازم را ایجاد می‌کند و آن استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد است!

اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد یک روش ساده برای به خاطر سپردن رمزهای عبور و جلوگیری از دستبرد زدن به آن‌ها است. با این اپلیکیشن‌ها می‌توان تنها یک رمز را به خاطر سپرد و حفظ بقیه رمزها را به نرم افزار سپرد!

این اپلیکیشن‌های کاربردی را می‌توان از استورهای معتبری چون مایکت دریافت و نصب کرد و برای همیشه رمزهای عبور را از خطر فراموشی و هک، نجات داد.

از اطلاعات تلفن همراه خود بک آپ بگیرید

گوشی‌های تلفن همراه، معمولا امکان ذخیره‌سازی اطلاعات روی حافظه داخلی را به کاربران ارائه می‌دهند، اما نباید فراموش شود که گوشی‌های همراه هر لحظه در خطر از دست رفتن هستند! خطر دستبرد زدن همیشه متوجه گوشی‌های هوشمند و اطلاعات آن‌هاست. علاوه برآن، حوادث طبیعی پیش‌بینی‌ناپذیر است.

البته روش‌های هوشمندانه‌ای برای حفظ اطلاعات کاربران وجود دارد و نیازی به نگرانی نیست! بک آپ گرفتن از اطلاعات همیشه یک استراتژی کاربردی و امن برای حفظ آن‌ها بوده و هست. تهیه یک پشتیبان از اطلاعات روی تلفن باعث می‌شود اگر گوشی را سیل آب ببرد یا در زلزله نابود شده یا حتی دزدیده شود، اطلاعات مهم روی آن از دست نروند.

امروزه نرم‌افزارهای زیادی برای ایجاد یک فضای پشتیبان وجود دارد که امنیت لازم را به گوشی‌های اندرویدی هدیه می‌دهد. این نکته را هم فراموش نکنید که نرم‌افزارهای مدیریت پسورد را حتما از مراجع معتبری چون استور اندرویدی مایکت دانلود کنید.

برنامه‌ها را از مرجعی معتبر دانلود کنید

همانطور که گفته شد این روزها، اغلب افراد جامعه بیشتر کارهای خود را با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی انجام می‌دهند. این افراد به دنبال راه‌هایی امن برای دانلود امن این اپلیکیشن‌ها هستند. چرا که اگر این اپلیکیشن‌ها به صورت امن دانلود نشوند، نه تنها کمکی نمی‌کنند بلکه فرد را با خطراتی همچون هک شدن اطلاعات مهم، کلاهبرداری و به سرقت رفتن تمام پسوردها  مواجه می‌کنند!

از آنجا که این اپلیکیشن‌ها در سایت‌ها و مارکت‌های زیادی در دسترس هستند،ا باید دید این مارکت‌ها تا چه حد امنیت و کیفیت دارند؟ آیا آپدیت‌ نسخه‌های جدید را ارائه می‌دهند؟ همانطور که گفته شد، ارائه نسخه جدید از یک اپلیکیشن یکی از تضمین‌های امنیت‌شان است. در نسخه‌های جدید باگ‌های نرم‌افزار مرتفع می‌شود و دسترسی‌های یک برنامه دوباره چک می‌شوند. چک کردن دسترسی‌ها باعث می‌شود تا هرگونه امکان نفوذپذیری در گوشی‌های هوشمند از طریق دانلود و نصب برنامه از بین برود.

حال کدام مارکت اندرویدی این ویژگی‌ها را دارد؟ نام استور اندرویدی گوگل یک نام آشنا برای کاربران اندروید در سطح جهان است که دسترسی به آن برای کاربران ایرانی چندان آسان نیست. برای همین استورهای جایگزین فراوانی به وجود آمده است که باید توجه داشت امنیت و کیفیت لازم را داشته باشند. مایکت یک مرجع امن ایرانی دانلود اپلیکیشن است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خود را از مایکت دانلود کنید

پاییز ۱۳۹۰ بود که مایکت راه اندازی شد، مایکت در لغت به معنای مارکت من است. این سایت و اپلیکیشن ابتدا به عنوان یک جایگزین امن فارسی برای اپ‌استور معرفی می‌شد، اما اکنون که یک دهه از فعالیتش می‌گذرد، با ۲۵ میلیون نصب فعال به یکی از مراجع اصلی دانلود تبدیل شده است.

مجموعه مایکت، فضایی معتبر و در دسترس برای دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها است، کاربران مایکت با استفاده از آن می‌توانند به راحتی، بدون دردسر و بسیار امن برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود و نصب کنند.

از مزایای مایکت این است که دانلود از آن با ترافیک نیم‌بها محاسبه می‌شود و همچنین دریافت بازی‌های دیتادار از آن بسیار ساده و به سرعت آب خوردن است. مایکت با پشتیبانی کامل و ۲۴ ساعته می‌تواند تبدیل به همراهی همیشگی برای کاربران گوشی‌های هوشمند شود.

نباید فراموش کرد که تامین امنیت گوشی‌های هوشمند وابسته به عوامل بسیاری است که در این فرصت به مهم‌ترین موارد پرداخته شد؛ اما همه‌چیز وابسته به کاربر گوشی‌ هوشمند است که با رعایت این موارد و مراجعه به منابعی معتبر مانند سایت و اپلیکیشن مایکت به عنوان مرجع امن دانلود و آپدیت اپ گوشی خود را از گزند نفوذپذیری و سرقت اطلاعاتی در امان دارد.

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =