کد خبر : 284781
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
-

راه‌اندازی سامانه پایش مخاطرات منابع طبیعی؛ به‌زودی

راه‌اندازی سامانه پایش مخاطرات منابع طبیعی؛ به‌زودی

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه به‌زودی سامانه پایش مخاطرات منابع طبیعی در سازمان رونمایی می‌شود، گفت: در زمینه شدت بخشیدن به امر حفاظت به بیش از ۴۰۰ دوربین برای نصب و پایش منابع طبیعی در سراسر کشور نیازمند هستیم که تا کنون بخشی از آن تامین و در مناطق بحرانی نصب و راه اندازی شده است.

به گزارش عصرقائم، مسعود منصور امروز (۲۸ مهر) در جلسه بررسی طرح جامع حفاظت که به‌صورت وبینار با حضور مدیران و معاونان حفاظت ادارات کل منابع طبیعی استان‌های کشور برگزار می شد، خاطرنشان کرد: رویکرد ما در صیانت از منابع‌ طبیعی «مدیریت حفاظت» است و عرصه‌های منابع طبیعی باید دارای طرح و طرح نیز دارای مجری باشد و سازمان در این میان وظایفش نظارت بر انجام حفاظت است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه گفت: شعار حفاظت از منابع‌ طبیعی باید در عمل تجلی پیدا کند و اینکه سند جامع حفاظت تهیه شود اما در عمل روی کاغذ بماند به هیچ وجه از سوی سازمان پذیرفتنی نیست و معاونت حفاظت و امور اراضی ادارات کل استان‌ها باید این سند را عملیاتی کنند.

منصور همچنین ضمن تاکید بر انجام و تکمیل کاداستر اراضی ملی و دولتی گفت: انجام تخلف و وقوع جرم در منابع‌ طبیعی اجتناب‌ناپذیر است و بخشی دیگر از وظیفه سازمان در کنار مدیریت، انجام حفاظت فیزیکی است.

وی افزود: در اقدامات فیزیکی استفاده و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نظیر سامانه‌های پایش، نصب دوربین در مناطق بحرانی، استفاده از پهپاد و تصاویر ماهواره‌ای همچنین استفاده از سیستم رادیویی بی‌سیم مورد نظر و هدف سازمان است.

رییس سازمان جنگل‌ها اضافه کرد: نیروی انسانی در بخش حفاظت باید کارآزموده و آموزش دیده باشد تا بتواند به عنوان یک ضابط قضایی عمل کند.

به گفته منصور حفاظت یک دانش و تخصص است و افرادی که در این بخش خدمت می‌کنند باید کارآمدی لازم را با فراگیری آموزش در زمینه تشکیل  پرونده و تهیه صورتمجلس داشته باشند.

رییس سازمان جنگل‌ها با تأکید بر بهره‌برداری هرچه بهتر از سامانه‌های حوزه معاونت حفاظت اظهارکرد: یگان حفاظت از طریق سامانه حمل چوب توانست عامل قاچاق چوب در یک استان را شناسایی و او را به مراجع  قضایی معرفی کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، منصور در ‌پایان جلسه بررسی طرح جامع حفاظت یک بار دیگر توجه مدیران را به امر مهم حفاظت و اولویت پیشگیری معطوف کرد و گفت: حفاظت به این معنا است که اجازه ندهیم در جایی پوشش گیاهی از بین برود و یا درختی قطع شود.

راه‌اندازی سامانه پایش مخاطرات منابع طبیعی؛ به‌زودی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 5 =