کد خبر : 284784
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
-

دوران پرکاری پیش روی گردشگری است

دوران پرکاری پیش روی گردشگری است

معاون گردشگری با بیان این‌که دوران پرکاری در گردشگری پیش‌ رو است، از مدیران استانی درخواست کرد لطمه‌ها و آسیب‌های واردشده بر صنعت گردشگری را واکاوی کنند تا اقدامات سازنده در دوران پساکرونا در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، علی‌اصغر شالبافیان در نشست شورای مدیران که با حضور مدیران‌کل و معاونان گردشگری ۳۱ استان کشور و نیز مدیران کل معاونت گردشگری به صورت وبینار برگزار شد، گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود و تعاملات فرابخشی در راستای توسعه گردشگری کشور در ایام پساکرونا و نیز عبور از چالش‌های موجود استفاده کنیم، از این‌رو به کارگرفتن ظرفیت مدیریت کلان استان‌ها از جمله استانداران می‌تواند نقش مؤثری در بسط و گسترش مباحث مربوط به صنعت گردشگری کشور در لایه‌های اجرایی استانی داشته باشد.

وی با بیان این‌که در راستای این هدف، جلسات مشترک با حضور وزیر، استانداران و مدیران‌کل استانی ترتیب داده شده است، افزود: مشابه این اقدام در وزارت امور خارجه در پی انتصاب سفرا در دست اقدام است تا هم‌صدایی گردشگری در سطح کشور ایجاد شده و دستیابی به اهداف کل این حوزه محقق شود.

شالبافیان خطاب به مدیران‌کل استانی و ستادی با تاکید بر این‌که دوران پرکاری در حوزه گردشگری پیش‌ رو است، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف ساختار دولتی گردشگری تسهیل فرآیند فعالیت مردم و به عبارتی بخش خصوصی این حوزه به شمار می‌آید و نیاز است از هر ابزاری به منظور تحقق این هدف بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: یکپارچه‌سازی ضوابط، تسهیل فرآیند صدور مجوزها، گسترش واگذاری اختیارات به استان‌ها، نیازسنجی دقیق و نظارت بر امور از جمله اقدامات پیش رو در راستای نیازهای گفته‌شده است.

شالبافیان همچنین از مدیران‌کل استانی خواست با واکاوی لطمه‌ها و آسیب‌های واردشده بر صنعت گردشگری، تلاش شود تا با اتخاذ تصمیمات سازنده، بررسی گسترده تبعات آن و نیز رفع موانع پیش رو، اقدامات سازنده در دوران پساکرونا را در دستور کار قرار دهند.

در این نشست هر یک از مدیران‌ کل ادارات‌ معاونت گردشگری شامل اداره‌ کل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه، نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، توسعه گردشگری داخلی و نیز ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، با مطرح کردن اولویت‌های کاری و اهم مباحث روز در این حوزه به جمع‌بندی و اشتراک نظر اجرایی با مدیران کل استانی رسیدند.

همچنین تصمیم بر آن شد تا با توجه به اهمیت جریان دوباره سفرها، یکی از مباحث اصلی به جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اختصاص یابد.

دوران پرکاری پیش روی گردشگری است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =