کد خبر : 284791
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
-

استارشیپ SN۲۰ برای اولین بار موتورهایش را روشن کرد

استارشیپ SN۲۰ برای اولین بار موتورهایش را روشن کرد

موشک “استارشیپ ‌SN۲۰” برای اولین بار موتورهایش را روشن کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپیس، شرکت اسپیس‌ایکس در روز ۱۸ اکتبر آزمایش کوتاهی بر روی موتورهای فضاپیمای “استارشیپ SN۲۰” در تاسیسات جنوب تگزاس انجام داد و آنها را روشن کرد. این شرکت قصد دارد با استفاده از این فضاپیما اولین آزمایش مداری موشک‌های استارشیپ را به انجام برساند.

شعله‌ور شدن موتورها نشان می‌داد که این آزمایش یک آزمایش “پیش‌سوزی”(preburner) بوده است. هر موتور دارای دو مرحله “پیش‌سوزی” است که در آنها متان و اکسیژن مایع موتورها گرم و ترکیب می‌شود. به زودی پس از این آزمایش، آزمایش دیگری که در آن موتورها به طور ثابت روشن خواهند شد، انجام می‌گیرد.

سیستم استارشیپ که شرکت اسپیس‌ایکس در حال توسعه آن برای ارسال افراد و محموله به ماه، مریخ و فراتر از آن است شامل یک فضاپیما به نام استارشیپ و یک پیشرانه بزرگ به نام سوپرهوی است. هردوی این اجزا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان استفاده چندین باره از آنها وجود دارد و هر دو دارای موتورهای رپتور هستند. استارشیپ شش موتور و سوپرهوی ۲۹ موتور دارد.

اسپیس‌ایکس چندین نمونه اولیه از موشک استارشیپ سه موتوره را در آزمایش‌های “ارتفاع بالا” به آسمان فرستاده است. اما “استارشیپ SN۲۰” اولین نوع از این گروه موشک‌ها خواهد بود که با شش موتور به پرواز در آمده و به مدار زمین می‌رود. اسپیس‌ایکس قصد دارد این فضاپیما را سوار بر موشک پیشران سوپرهوی طی ماه‌های آینده به مدار بفرستد.

زمان دقیق پرتاب آن هنوز مشخص نیست. در ماه اوت “استارشیپ SN۲۰” برای اولین بار روی پیشران سوپرهوی قرار گرفت و طول آن به ۱۲۰ متر رسید و رکورددار بلندترین موشک ساخته شده تاکنون شد.

استارشیپ SN۲۰ برای اولین بار موتورهایش را روشن کرد

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − چهار =