کد خبر : 283954
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
-

توزیع یک میلیون و ۷۸۰ واحد خون بین مراکز درمانی کشور

توزیع یک میلیون و ۷۸۰ واحد خون بین مراکز درمانی کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: در شش ماه اول امسال بیش از یک میلیون و ۷۸۲ هزار واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده و پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

به گزارش عصرقائم، پیمان عشقی در بازدید از مراکز انتقال خون مازندران  اظهار کرد: سازمان انتقال خون ایران در طول ۴۷ سال خدمت حیات بخش به بیماران، همیشه محلی قابل اعتماد و اطمینان برای مردم نوعدوست بوده است و برای حفاظت از این حس وفاداری دوسویه، عملکردی سالم، قانون مدار و شفاف را در رویه‌های عملکردی خود به جای گذاشته است و در این مسئله هم با توجه به جایگاه حیاتی خود و اهمیت حفظ اعتماد ملی آمادگی دارد تا از صداقت در عملکرد خود دفاع کند.

وی بیان کرد: به دنبال همه گیر ی کرونا در تمام دنیا و کشور شاهدافت اهدای خون بودیم و سال گذشته میزان کاهش اهدا نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۰ درصد بوده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه امسال کاهش اهدای خون جبران شده است، گفت: همیشه به مصرف خون در کشور نیاز است و بخش‌های مختلف جراحی، تالاسمی و غیره نیاز به خون دارد و بعد از پساکرونا خیز مصرف خون نیز افزایش می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۲۴۴ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون کل کشور مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و ۷۰۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

عشقی با بیان اینکه  ۱۴۵ هزار و ۵۶۶ نفر از اهداکنندگان برای بار اول خون اهدا کرده اند افزود: ۴.۴۸ درصد اهدای خون شش ماهه نخست امسال مربوط به بانوان بوده است که ۴۵ هزار و ۱۴۳ واحد خون اهدا کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون بیان کرد: بنا بر این گزارش، بیشترین میزان خون اهدایی در کشور در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ مربوط به استانهای تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

وی گفت: استانهای قزوین ،خراسان رضوی و هرمزگان  بیشترین میزان رشد اهدای خون را در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ تجربه کرده اند.

این مسئول با اشاره به رشد ۷ درصدی اهدای خون در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت : در شش ماه اول امسال بیش از یک میلیون و ۷۸۲ هزار  واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده و پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹/۶ درصد افزایش نشان می دهد.

بنا براین گزارش اهدای خون بانوان در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل در استانهای لرستان، قزوین، خوزستان و آذربایجان شرقی بیشترین میزان رشد  را به ثبت رسانده است
و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ در استان های لرستان ، سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان بیشترین میزان شاخص اهدای خون بانوان رقم زده شده است.

وی تاکید کرد : با توجه به افزایش عملهای جراحی و افزایش نیاز به خون و فرآورده های آن, مردم نوعدوست و ایثارگر باید اقبال بیشتری نسبت به اهدای خون داشته باشند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود:عزیزانی که واکسن های اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده اند تا ۲ هفته از اهدای خون معاف هستند وبهبود یافتگان از کرونا یک ماه پس از بهبودی می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

توزیع یک میلیون و 780 واحد خون بین مراکز درمانی کشور/کدام استانها بیشترین خون را اهدا کردند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + دوازده =