کد خبر : 283902
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۴۰
-

روایت پدر و مادر از قهرمانی که تاریخ‌ساز کشتی شد

روایت پدر و مادر از قهرمانی که تاریخ‌ساز کشتی شد

پدر و مادر امیرحسین زارع از تلاش فرزندشان برای رسیدن به سکوی قهرمانی و کسب مدال طلای کشتی جهان که در المپیک جامانده بود می‌گویند.

به گزارش عصرقائم،  امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن کشتی آزاد ایران پس از ۳۲ سال در سنگین وزن کشتی آزاد ایران را صاحب مدال طلای جهان کرد.

امیرحسین زارع ورزشکاری بود که اسلو زیر گام‌هایش به لرزه درآمد و با نمایش درخشان خود بزرگان کشتی دنیا و مربیانی همچون تدیف سرمربی تیم ملی روسیه را به تحسین واداشت. زارع همانند یزدانی کارش را با قهرمانی در نوجوانان شروع کرد و همین‌ها باعث شده خیلی‌ها او را ورژن جدید حسن بدانند. او که درباره‌اش می‌گویند بچه درسخوان بوده و در مدرسه تیزهوشان درس می‌خوانده، در نوجوانان قهرمان جهان شد، در جوانان نقره گرفت، در امید های جهان دوباره رنگ مدالش را به طلا تغییر داد تا در اوج جوانی و قبل از رسیدن سنش به عدد ۲۰، در بزرگسالان به عنوان یک پدیده مطرح شود. در وزنی که ایران ستاره‌های مختلفی مانند پرویز هادی، یداله محبی، امین طاهری و عباس فروتن را دارد، او توانست خودش را مسافر قطار المپیک کند.

زارع در المپیک آنقدر خوش درخشید که بی‌حرف و حدیث عازم نروژ شود.
کسب مدال برنز المپیک در ۲۰ سالگی آنقدر بزرگ است که می‌تواند سال‌های سال هر ورزشکاری را اشباع کند اما زارع پس از آن خود را برای رقابت های جهانی آماده کرد و در آنجا تاج پادشاهی سنگین‌وزن دنیا را بر سر گذاشت.

ارزش کار زارع وقتی مشخص می‌شود که بدانیم او بزرگانی مانند طاها آکگول، قهرمان المپیک و جهان، و گنو پتریاشویلی گرج را برد که سال‌هاست بر سنگین وزن دنیا حکومت می‌کنند.

امیرحسین اگرچه مدال‌های جهان و المپیک را دارد اما هنوز در ابتدای مسیر است و همین نوید داشتن یک ستاره تمام‌عیار را می دهد که می‌تواند سال‌های سال وزن آخر کشتی آزاد را بیمه کند.

کشتی آزاد ایران در سنگین وزن قهرمانان مختلفی داشته اما در تاریخ آن فقط یک طلای جهان به چشم می‌خورد. ۳۲ سال پیش زنده‌یاد علیرضا سلیمانی، پهلوان باشی کشتی ایران موفق شد در رقابت‌های جهانی ۱۹۸۹ مارتینی، در یک کشتی به یاد ماندنی، بروس بومگارتنر قهرمان آمریکایی را شکست دهد و تنها طلای تاریخ سنگین‌وزن را کسب کند. پس از او نفراتی مانند علیرضا رضایی، عباس جدیدی، کمیل قاسمی و پرویز هادی به مدال‌های مختلف جهانی رسیدند اما رنگ هیچ‌کدام طلایی نبود. همین نکته ارزش کار جوان آملی کشتی را بیشتر می‌کند که او در حضور نفراتی مانند آکگول و پتریاشویلی موفق شد به طلای جهان برسد و طلسم کهنه را باطل کند.

جدای از این، شجاعت، جسارت و جنگندگی امیرحسین باعث شده تا همه او را آینده کشتی ایران بدانند و از حالا مدال‌های زیادی را برایش کنار بگذارند، مدال‌هایی که اگر زارع درست هدایت شود، می‌تواند سال‌های سال بر سینه او خودنمایی کند.

پدر و مادر امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن کشتی جهان ضمن خوشحالی از کسب مدال فرزندش در مسابقات جهانی نروژ عنوان کردند که با خوشحالی مردم ما هم خوشحال هستیم و شرمنده محبت مردم شدیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =