کد خبر : 283957
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
-

اتحادیه عرب خواستار تسریع در تشکیل دولت عراق شد

اتحادیه عرب خواستار تسریع در تشکیل دولت عراق شد

دبیرکل اتحادیه عرب بر اهمیت احترام به نتایج روند انتخابات عراق به منظور حفظ ثبات آن و لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید عراق بر اساس زمان‌بندی‌های مقرر در قانون اساسی تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت موازین نیوز، احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب پس از دریافت گزارش سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه و رئیس هیات اعزامی برای نظارت بر انتخابات عراق در خصوص ارزیابی روند انتخابات دهم اکتبر در عراق، برگزاری انتخابات پارلمانی امن و بدون مشکل را به عراقی‌ها تبریک گفت و از فضای امنیتی و سازماندهی حاکم بر روند انتخابات تمجید کرد.

وی همچنین از تلاش‌های دولت عراق برای کسب این صلاحیت قانونی مهم و انجام تعهدات خود در قبال مردم عراق قدردانی کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب بر اهمیت احترام به نتایج روند انتخابات عراق به منظور حفظ ثبات آن و لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید در عراق بر اساس زمان‌بندی‌های مقرر در قانون اساسی تاکید کرد. به‌ نحوی که به تداوم روند اصلاحات و بازسازی و دستیابی مردم عرب به رفاه و توسعه کمک کند.

در همین راستا، سفیر احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر موفقیت عراق در انتخابات پارلمانی و تلاش‌های خستگی ناپذیر دولت و نهادهای قانون اساسی آن را برای اطمینان از اجرای صحیح فرایند انتخاباتی به مردم و دولت عراق تبریک گفت.

وی بر حمایت مداوم مصر از تلاش‌هایی که منافع، امنیت و ثبات عراق را حفظ کرده و در تقویت جایگاه آن و نقش عربی و منطقه‌ای عراق سهیم است تاکید کرد.

اتحادیه عرب خواستار تسریع در تشکیل دولت عراق شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 3 =