کد خبر : 283778
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
-

واشنگتن: تمام گزینه‌ها برای تعامل با بحران اتیوپی روی میز است

واشنگتن: تمام گزینه‌ها برای تعامل با بحران اتیوپی روی میز است

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن در حال بررسی تمامی گزینه‌ها برای تعامل با بحران انسانی در شمال اتیوپی از جمله اعمال تحریم‌ها است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم،ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با مسئولان اتحادیه آفریقا، سودان، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا نشست‌هایی با محوریت اتیوپی برگزار کرد.

وی در ادامه افزود، ایالات متحده، فرانسه، آلمان و انگلیس از تمامی طرف‌ها خواستند به خاطر برقراری آتش بس و توقف خشونت فورا مذاکرات را آغاز کنند.
ند پرایس همچنین تصریح کرد، از طرف‌های درگیر خواسته شد تا به قوانین بین‌المللی پایبند باشند و بدون هیچگونه مانعی اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را بدهند.

جنگ میان نیروهای دولت مرکزی اتیوپی و نیروهای وابسته به جبهه مردمی آزادسازی تیگرای که کنترل این اقلیم را در دست دارد، از حدود ۱۱ ماه قبل آغاز شد و در این درگیری‌ها هزاران تن جان خود را از دست داده و میلیون‌ها شهروند این کشور از خانه‌های خود فراری شدند، درگیری نیز به دو اقلیم امهره و عفر واقع در مجاورت اقلیم تیگرای کشیده شد.

واشنگتن: تمام گزینه‌ها برای تعامل با بحران اتیوپی روی میز است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =