کد خبر : 283879
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

هدایای ده‌ها هزار دلاری آل سعود به کوشنر

هدایای ده‌ها هزار دلاری آل سعود به کوشنر

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، خاندان سطلنتی حاکم در عربستان سعودی به جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ و مشاور او در دوره ریاست جمهوری اش هدایایی به ارزش ۴۸۰۰۰ دلار شامل دو شمشیر و یک خنجر داده‌اند.

به گزارش عصرقائم، طبق گزارش نیویورک تایمز، در نهایت جارد کوشنر بعد از ترک کاخ سفید به دولت آمریکا به اندازه مجموع ارزش کامل این هدایا یعنی ۴۷۹۲۰ دلار پول داده است. این در حالی است که ارزش این هدایا خیلی بیشتر از سقف ۴۱۵ دلار تعیین شده در قوانین این کشور برای هدایایی که مقامهای آمریکایی اجازه پذیرش و نگهداری از سوی دولتها و سازمانهای خارجی را دارند بوده است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، این شمشیرها و خنجر مذکور جزو بالغ بر ۸۰ قلم هدیه‌ای بوده‌اند که عربستانی‌ها در سال ۲۰۱۷ به هنگام اولین سفر ترامپ و هیات همراهش در دوره ریاست جمهوری او به عربستان اهدا کرده‌اند. این هدایا در پی تحقیقات نیویورک تایمز در خصوص چگونگی پذیرش و افشای هدایای دریافتی از سوی دولتهای خارجی در دولت ترامپ فاش شده‌اند.

کوشنر که در دولت ترامپ مشاور ارشد کاخ سفید بود، به شکل دهی و اجرای سیاست کاخ سفید در حوزه خاورمیانه با تمرکزی ویژه بر روابط مربوط به رژیم صهیونیستی و فلسطین پرداخت.

همچنین دولت ترامپ نسبت به دولت قبل از خودش روابطی شدیدا دوستانه‌تر را با عربستان برقرار کرد. مقامهای عربستانی منابع چشمگیری را صرف جلب نظر کوشنر به دلیل تمرکز او بر خاورمیانه کردند تا هم منافع راهبردی خود را به پیش ببرند و هم کاخ سفید را به جانبداری از خودشان در مناقشات منطقه‌ای وادار کنند.

این در حالی است که طبق گزارش نیویورک تایمز بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا مشغول تحقیق درباره سرنوشت کیفهای هدیه داده شده به مشاوران ترامپ به ارزش هزاران دلار است که قرار بوده به رهبران شرکت کننده در اجلاس گروه هفت هدیه داده شود.

اجلاس مذکور قرار بود سال گذشته میلادی در ماه ژوئن در کمپ دیوید برگزار شود اما کاخ سفید آن را در ضمن همه گیری کروناویروس و با هدف جایگزین کردن با یک اجلاس مجازی کنسل کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این هدایا در بسته بندی گرانقیمتی شامل جعبه تزئینی سنگ مرمر و سینی مسی قرار داده شده بودند و روی آنها یا مهر ریاست جمهوری آمریکا یا امضای ترامپ درج شده بود.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به پایگاه هیل اظهار کرد، این وزارتخانه “نقشش در گزارش کردن وضعیت برخی هدایایی دریافتی از سوی کارمندان دولت آمریکا را جدی می‌گیرد. این هدایا جزو اموال مردم آمریکا بوده و باید به دقت حسابرسی شوند.

این سخنگو اضافه کرد: با در نظر داشتن این مساله ما تلاشهای مقتضی و لازم را قبل از ثبت گزارشهای الزامی نزد سازمان ثبت فدرال به خرج داده‌ایم. همانطور که در جدیدترین گزارش متذکر شدیم، مشغول تحقیق در خصوص مکان هدایایی که حسابرسی نشده‌اند و شرایط منجر به ناپدید شدنشان هستیم.

پلتیکو در ماه اوت گزارش کردف دست کم ۲۰ نوع هدیه در نظر گرفته شده برای مقامهای کاخ سفیداز خزانه وزارت خارجه آمریکا مفقود شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا هم قبل از آن در سندی نزد سازمان ثبت فدرال فاش کرد یک بطری نوشیدنی اهدایی دولت ژاپن به مایک پامپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ نیز که ارزشش ۵۸۰۰ دلار برآورد شده بود، مفقود شده است.

هدایای ده‌ها هزار دلاری آل سعود به کوشنر/تحقیق درباره گم‌شدن مشکوک هدیه‌های خارجی در دولت ترامپ
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 4 =