کد خبر : 283721
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۱۰
-

سبحانی‌نیا: هنوز برای قضاوت عملکرد دولت جدید زود است

سبحانی‌نیا: هنوز برای قضاوت عملکرد دولت جدید زود است

یک نماینده سابق مجلس گفت: اگر فضای سیاسی امروز کشور سرد و ساکن به نظر می رسد به این دلیل است که هنوز دولت جدید کار خود را به شکل تمام عیار آغاز نکرده و جریان ها نیز برای نقد و تعامل با این دولت نیازمند گذشت زمان هستند.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام والمسلمین حسن سبحانی نیا در گفت وگو ، با اشاره به سکوت احزاب و تشکل ها و فضای سرد سیاسی در کشور در ماه های اخیر اظهار کرد: اگر امروز فضا یک مقدار سرد یا دلسرد کننده به نظر می رسد به علت این است که معمولا بعد از برگزاری هر دوره از انتخابات این موضوع پیش می آید که احزاب و گروه ها منتظر ایجاد یک فضای جدید سیاسی می مانند و تلاش می کنند خود را با تحولاتی که در هر دوره رخ می دهد همراه کنند. طبیعی است که در این شرایط شور و نشاط سابق در میان جریان ها و احزاب سیاسی کمتر می شود.

وی افزود: در حال حاضر جریان های سیاسی به دو دسته کلی تقسیم می شوند. یک جریان همانی است که دولت را در دست دارد و احزاب منسوب به آن می کوشند جایگاهی برای خود و طرفدارانشان در دولت جدید پیدا کنند و آنهایی که از به اصطلاح بازندگان انتخابات هستند منتظر عملکرد دولت می مانند تا اگر فرصتی برای نقد پیش آمد عملکرد دولت را نقد کنند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه برای قضاوت عملکرد دولت هنوز زود است، اظهار کرد: هنوز دولت بطور کامل مستقر نشده و شاهدیم که برخی از معاونان و وزرا، برخی از استانداران و روسای سازمان ها هنوز انتخاب نشده اند و در این شرایط نمی توان انتظار داشت گروه های سیاسی نقد این عملکرد انجام نشده را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: جریان اصلاحات نیز که در انتخابات اخیر به نوعی بازنده محسوب می شود از آنچه که پیش آمده است و مجموعه رخدادهایی که به انتخابات ۱۴۰۰ منتهی شد و اختلافاتی که میان احزاب این جریان و کاهش بدنه اجتماعی آنها پدید آمد به سمتی کشیده شده است که بیشتر تمرکز را به حل این اختلافات درونی گذاشته و فرصتی برای فعالیت های سیاسی مشهود ندارد.

وی یادآور شد: البته اگر هم بخواهند که به سمت انتقاد از دولت فعلی حرکت کنند نیازمند این است که به عملکرد خودشان و دولتی که از آن حمایت می کردند توجه داشته باشند و بدانند که صرفا با نقد عملکرد دولت حاکم نمی توانند بدنه اجتماعی خود را بازگردانند یا شرایط را برای حضور مجدد در عرصه سیاسی فراهم کنند، چرا که نیازمند بازسازی درونی و تشکیلاتی از یک سو و نیز حرکت به سوی نقد عملکرد دولت های منسوب به خود هستند و باید در هر دوی این موارد نیز صداقت به خرج داد.

سبحانی نیا همچنین تاکید کرد: جریان سیاسی اصلاحات باید به این فکر کند که کدام گفته، رفتار، عملکرد یا اقدام این جریان باعث شد که از طرف مردم کنار زده شود و امروز جایگاهی در قدرت به معنای سابق نداشته باشیم. این امر البته با توجه به تجارب گذشته در مورد جابجایی قدرت در میان گروه های سیاسی لزوما منجر به حذفه شدن این جریان از عرصه سیاست نمی شود، بلکه با بازاندیشی و بازسازی این جریان می تواند منجر به حضوری دوباره در قدرت شود.

سبحانی‌نیا: هنوز برای قضاوت عملکرد دولت جدید زود است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 11 =