کد خبر : 283768
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
-

بایدن هماهنگ‌کننده جدید در امور افغان‌ها را معرفی کرد

بایدن هماهنگ‌کننده جدید در امور افغان‌ها را معرفی کرد

وزارت خارجه آمریکا خانم “الیزابت جونز” را به عنوان هماهنگ‌کننده و مسوول جدید در امور جابجایی افغان‌ها معرفی کرد. این اقدام به دنبال اولین ملاقات حضوری هیات آمریکایی با نمایندگانی از طالبان در دوحه انجام شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، الیزابت جونز که پیشتر سفیر آمریکا در قزاقستان و معاون نماینده ویژه در امور افغانستان و پاکستان بود، اکنون مسوول تسهیل خروج افغان‌هایی است که خواستار خروج از افغانستان هستند و به آنها برای جابجایی در ایالات متحده کمک خواهد کرد.

او جایگزین “جان بس”، سفیر پیشین آمریکا در افغانستان خواهد شد که از طرف دولت بایدن در ماه اوت که اوضاع امنیتی وخیم شده بود، برای نظارت بر روند تخلیه به آنجا رفته بود. در ماه ژوئیه بایدن جان بس را به عنوان معاون وزیر خارجه در امور مدیریتی معرفی کرد.

ند پرایس در بیانیه‌ای با تایید گزارش پیشین پولیتیکو گفت: سفیر جونز به طور ویژه‌ای برای پذیرش این نقش مهم آمادگی دارد. برای پذیرش این سمت، جونز از بازنشستگی خارج می‌شود. اقدامات او شامل هماهنگی درون دولتی و با متحدان بین‌المللی، کنگره و مطبوعات به شکلی موثر و کافی خواهد بود. او در ابتدا روی تخلیه از افغانستان، انتقال به کشورهای ثالث و بررسی خارج از ایالات متحده، اسکان مجدد و توسعه کلی متمرکز خواهد شد.

انتصاب الیزابت جونز به دنبال ملاقات هیات آمریکایی به رهبری دیوید کوهن، معاون سیا با مقامات ارشد طالبان در دوحه صورت می‌گیرد که اولین دیدار از زمان روی کار آمدن این نیروهای افغان در ماه اوت به شمار می‌رود. مقامات آمریکایی این ملاقات را “خاص و حرفه‌ای” توصیف کرده و تاکید داشتند که این به معنای به رسمیت شناختن رسمی طالبان به عنوان دولت افغانستان نیست.

بایدن هماهنگ‌کننده جدید در امور افغان‌ها را معرفی کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =