کد خبر : 283798
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
-

حماس: بیش از همه گروه‌ها، مایل به اتحاد فلسطین هستیم

حماس: بیش از همه گروه‌ها، مایل به اتحاد فلسطین هستیم

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی اعلام کرد که مصر خواستار ارائه چشم انداز این جنبش برای آشتی ملی فلسطین شده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از عربی۲۱، صلاح البردویل، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار کرد که این جنبش در حال تدوین یک سند سیاسی یکپارچه است تا به رهبری مصر تحویل داده شود و این سند شامل چشم انداز حماس برای آینده کار فلسطین از جمله آشتی و وحدت ملی است.

وی گفت: مقامات مصر در جریان دیدارهایشان با هیات حماس در قاهره بار دیگر پرونده آشتی ملی فلسطین را مطرح کردند. ما نتایج اقدامات صورت گرفته در راستای آشتی ملی طی سالهای گذشته را برای آنها شرح دادیم و اعلام کردیم که حماس بیش از دیگر طرف‌ها تمایل به متحد کردن ملت فلسطین برای مقابله با رژیم اشغالگر و سیاست یهودی سازی آن دارد.

وی افزود: ما موضع‌مان را درباره وحدت نهاد سیاسی فلسطین به آنها اعلام و تاکید کردیم که توافق درباره رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) به صورت جمعی باشد و سپس با انتخابات جامع بر اساس اجماع و توافق و نه برنده و بازنده صورت بگیرد و همگی پشت خط رهبری جدید ساف برای مقابله با سیاست‌های رژیم اشغالگر بایستیم.

البردویل ادامه داد: وی افزود: پس از آن همه ما درصدد بسیج ملت فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی برای مقابله با سیاست‌های یهودی سازی و جنایات رژیم اشغالگر علیه اماکن مقدس خود خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حماس پیشنهادی درباره مشارکت در یک دولت وحدت ملی که آمریکا آن را به رسمیت بشناسد دریافت کرده است یا خیر؟ تاکید کرد: چنین چیزی پیشنهاد نشده است؛ چراکه واشنگتن مشغول مسائل خود و درگیری با چین بوده و درصدد آرام کردن دیگر پرونده‌ها است.

این مقام فلسطینی درباره موضع مصر در قبال حماس همچنین گفت: برادران مصر در نهایت احترام با ما رفتار کرده‌اند و این بیانگر عمق روابط میان ملت‌های فلسطین و مصر و اصرار قاهره بر کاهش درد و رنج ملت تحت محاصره فلسطین است.

حماس: بیش از همه گروه‌ها، مایل به اتحاد فلسطین هستیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 12 =