کد خبر : 283669
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
-

تزریق بیش از ۳ میلیون دُز واکسن در مازندران

تزریق بیش از ۳ میلیون دُز واکسن در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۳ میلیون و ۹۱ هزار و ۶۸۴ دُز واکسن تاکنون در مناطق زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل تزریق شده است.

به گزارش عصرقائم، سیدعباس موسوی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دریافت دُز نخست واکسن کرونا ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند و دو تا سه هفته پس از دُز دوم، فرد به ایمنی نسبی می‌رسد، اما این ایمنی مانع از ابتلا به کرونا نمی‌شود.

موسوی تاکید کرد: تا وقتی ۷۰ درصد جمعیت واکسینه نشوند، نمی‌توان به ماسک نزدن فکر کرد.

وی گفت: با وجود این شرایط ، افراد واکسینه‌شده ، باید حتما از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی و تمام موارد پیشگیری از ابتلا به بیماری را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان اشاره کرد و افزود: اعمال محدودیت‌های تردد و سفر منوط به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و این ستاد هم براساس رنگ بندی محدودیت‌ها را اعمال میکند.

موسوی گفت: مازندران از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در جایگاه پایین تری قرار دارد بطوریکه زمان سپری شدن بحران از چند هفته بیشتر نخواهد بود.

وی افزود: ۳ میلیون و ۹۱ هزار و ۶۸۴ دُز واکسن تاکنون در مناطق زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل تزریق شده است.

طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۹۴ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۳۷۳ نفر رسید.

براساس گزارش‌ها تعداد فوتی‌های امروز در مازندران به ۳ تن رسیده است.

تزریق بیش از ۳ میلیون دُز واکسن در مازندران/ آیا دو دُز واکسن کرونا ایمنی می‌آورد؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 9 =