کد خبر : 283567
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
-

استفاده از گرمای پارکینگ برای گرم کردن آپارتمان!

استفاده از گرمای پارکینگ برای گرم کردن آپارتمان!

محققان سوئیسی فناوری جدیدی توسعه داده‌اند که به وسیله آن می‌توان گرمای پارکینگ ساختمان‌ها را بازیابی و به طبقات بالاتر منتقل کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از تک‌اکسپلوریست، در سوئیس بیش از ۷۸ درصد گرمای منازل از سوزاندن نفت، گاز یا چوب تامین می‌شود. ۲۲ درصد باقی مانده نیز توسط رادیاتورهای برقی و شبکه‌ی گرمایش داخلی فراهم می‌شود.

تقریبا ۶۰ درصد گرمایش این کشور به وسیله سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود که این امر سوئیس را به یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان سوخت فسیلی تبدیل کرده است. اما اکنون یک فناوری جدید می‌تواند وابستگی کشورها به سوخت فسیلی را کاهش دهد.

اکثر صاحبان ساختمان‌ها به دنبال نصب سیستم‌های ترکیبی برای استفاده از انواع مختلف انرژی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی هستند.

فناوری جدیدی که توسط شرکت “Enerdrape”، زیرمجموعه دانشگاه اکول پلی‌تکنیک فدرال لوزان(EPFL)  توسعه یافته است می‌تواند گرمای پارکینگ‌ها را بازیابی کرده و از آن برای گرم کردن آپارتمان‌های طبقات بالا استفاده کند.

در این فناوری از صفحه‌های گرمایشی استفاده می‌شود که باید در سازه‌های زیر زمینی نصب شوند. این صفحات گرمای موجود در خاک را بازیابی می‌کنند.

هدف این فناوری استفاده حداکثری از هدر رفت منابع طبیعی است. این صفحات فلزی ۱.۳ در ۰.۷ متر هستند و ضخامت آنها بیشتر از بوم نقاشی نیست. هر ۱۰ صفحه‌ی سفید و آبی به عنوان یک مبدل گرما عمل می‌کنند و انرژی زمین گرمایی و محیطی را جذب می‌کنند.

یک پمپ حرارتی این گرمای جذب شده را در محیط ساختمان به گردش در می‌آورد و در تمام طول سال منبع ثابتی از دما فراهم می‌کند.

“مارگو پلتیه”(Margaux Peltier)، مدیرعامل شرکت “Enerdrape” می‌گوید: دمای خاک زیر زمین تغییر زیادی نمی‌کند و این بدان معناست که انرژی تولید شده توسط صفحات ما وابسته به شرایط آب و هوایی و زمان نیست. به لطف طراحی زیبای این صفحات، چهره پارکینگ‌ها نیز بهتر خواهد شد.

“آلبرتو سیموناتو”(Alberto Simonato) مدیر شرکت “ریل استون”(Realstone) می‌گوید: به طور معمول ما از استارتاپ‌هایی که فناوری‌های نو برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن خلق می‌کنند حمایت می‌کنیم. اگر صفحات گرمایشی موثر واقع شوند می‌توان آنها را به دیوارهای یک پارکینگ با ظرفیت ۲۷۵ ماشین نصب کرد.

این صفحات‌ها را می‌توان در ساختمان‌های جدید و ساختمان‌های موجود طی چند سال آینده نصب کرد. این صفحات اگر بهتر از سایر سیستم‌ها نباشند، بدتر نیستند.

از این فناوری می‌توان در پارکینگ‌های زیرزمینی، تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو استفاده کرد.

استفاده از گرمای پارکینگ برای گرم کردن آپارتمان!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =