کد خبر : 283512
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
-

کمیته ای مشترک اشکالات احتمالی در نحوه محاسبه قبوض برق را بررسی می کند

کمیته ای مشترک اشکالات احتمالی در نحوه محاسبه قبوض برق را بررسی می کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروز ما شاهد هستیم پله‌های پایین‌تر با مصرف برق کمتر درصد افزایش بیشتری از پله‌های بالاتر داشته‌اند، بنابراین عدالت در پرداختی قبوض برق آن‌طور که هدف قانونگذار بوده رعایت نشده و نیازمند بازنگری است.

به گزارش عصرقائم، مصطفی نخعی در گفت وگو ، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد:در جلسه امروز کمیسیون معاون برق وزیر نیرو و رئیس شرکت توانیر به منظور بررسی علل افزایش غیرمتعارف قبوض برق برخی از مشترکین خانگی حضور یافتند. به دنبال گزارش‌ها و اعتراضات واصله به کمیسیون درخصوص افزایش نرخ قبوض برق تعداد کثیری از مشترکین، مسئولان دعوت شده به جلسه، توضیحاتی درخصوص نحوه نرخ‌گزاری قبوض برق در سال ۱۴۰۰ به اعضای کمیسیون ارائه دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: این افزایش قیمت در حالی است که براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ جهت عادلانه کردن پرداختی‌ها مشترکین پرمصرف باید هزینه بیشتری پرداخت کنند و افرادی که مطابق الگو مصرف کرده‌اند باید مشمول بخشودگی شوند. پس از آنکه نمایندگان نقطه نظرات خود را مطرح کردند مقرر شد تعرفه‌ها و الگوی‌های تعریف شده(کم مصرف، متوسط و پرمصرف) مجددا برابر قانون مورد بازنگری قرار گیرند و حتما به تایید شورای عالی انرژی برسد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر قرار بر این شد تاکمیته مشترکی از اعضای کمیسیون انرژی، شرکت توانیر، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل و ظرف یک هفته اشکالات احتمالی در نحوه محاسبه قبوض را بررسی کنند. به نظر می‌رسد پله‌های تعریف شده برای قیمت برق، چندان با هدف قانون‌گذار که رعایت عدالت در پرداخت‌ها بود همسویی ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد:امروز ما شاهد هستیم پله‌های پایین‌تر(با مصرف کمتر) درصد افزایش بیشتری از پله‌های بالاتر داشته‌اند، بنابراین عدالت در پرداختی قبوض آن‌طور که هدف قانونگذار بوده رعایت نشده و نیازمند بازنگری است. لذا این مسئله در همان کمیته مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پیشنهادات احتمالی و اجرایی این کمیته به کمیسیون انرژی و شورای عالی انرژی ارائه می‌شود.

کمیته ای مشترک اشکالات احتمالی در نحوه محاسبه قبوض برق را بررسی می کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 2 =