کد خبر : 283537
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
-

وام ودیعه مسکن همچنان بی اعتبار!

وام ودیعه مسکن همچنان بی اعتبار!

در حالی که ارائه کد رهگیری در تمامی معاملات مسکن طبق قانون اجباری والزامی شده اما هستند هنوز مشاورانی که حاضر به ارائه کد رهگیری به مستاجران خود نیستند.

به گزارش عصرقائم، این روز‌ها بازار اجاره مسکن به بهانه دریافت وام ودیعه مسکن بسیار داغ شده و این در حالی است که هنوز بسیار از متقاضیان برای گرفتن این وام نتوانستند از مشاوران املاک کد رهگیری دریافت کنند.

بازار دریافت کد رهگیری این روز‌ها در بسیاری از مشاوران املاک داغ شده و همین امر خود باعث سو استفاده بسیاری از دلالان و سوداگران این بازار شده است به طوری که در حال حاضر شاهدیم که بسیاری از مشاوران املاک کد رهگیری به مشتریان نمی‌دهند و پس از آنکه چند روز از عقد قرارداد گذشت و مستاجر متوجه عدم ارائه کد رهگیری شد اعلام می‌کنند که باید مبلغی مجددا پرداخت کنید تا برای شما کد رهگیری صادر شد.

براساس این گزارش در همین رابطه یکی از مستاجران که در امام زاده حسن ساکن است با بیان اینکه در مرداد ماه ما قرارداد منعقد کردیم، اما مشاور املاک با وجود آنکه کمیسیون را کامل دریافت کرد هیچ کد رهگیری ارائه نداد.

وی ادامه داد: با وجود آنکه چندین بار به بنگاه مراجعه کردیم از ما درخواست ۶۰۰ هزار تومان کرده تا مجددا برای ما کد رهگیری صادر کند.

خدایی افزود: به تمامی بخش ها حتی خود اتحادیه هم مراجعه کردیم، اما هیچ پاسخی در این خصوص نگرفتیم.

همچنین فاتحی یکی دیگر از مستاجران در این بخش با بیان اینکه مالک و بنگاهی با یکدیگر زد و بند کرده و مشاور املاک به ما کد رهگیری نداده است، افزود: مالکان به بهانه اینکه تصور می‌کنند شاید از آن‌ها مالیات کسر شود حاضر به دریافت کد رهگیری نیستند که این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای ما مستاجران شده است.

وی افزود: قرارداد ما ۱۰۰ میلیون و ماهی ۲ میلیون تومان است که برای کمیسیون این قرارداد ما حدود ۱ میلیون تومان هر طرف پرداخت کرده، اما با این وجود هیچ کد رهگیری به ما ارائه نشده است.

پس از درج خبری در خصوص مشکلات دریافت کنندگان وام ودیعه مسکن تاکنون چندین مورد از تخلفات مشاوران املاک به گوش ما رسیده که در این خصوص هم اتحادیه املاک هشدار‌های را به اصناف خود مبنی بر پلمپ واحد را داده است، اما با این وجود باز هم شاهد ارائه کد‌های رهگیری صوری و همچنین دریافت مبالغ هنگفت در این بخش هستیم.

در همین رابطه یکی از کاربران اعلام کرده؛ سرپرست خانوار هستم و صاحبخانه ام دارای چند واحد مسکونی است و طبق روال آن ها را نیز اجاره داده است، هنوز هیچ مالیاتی بابت خالی ماندن واحدهای مسکونی وضع نشده و این فرد هم از اجاره دادن امتناع می کند و مابقی هم برای اجاره دادن شرط عدم دریافت کد رهگیری را می دهد.
مشکل ضامن برای وام اصلی ترین دغدغه مستاجران است

مشکل ضامن برای دریافت کد رهگیری یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلات مستاجران و وام گیرندگان ودیعه مسکن هست که تاکنون بانک مرکزی هیچ پاسخی در این خصوص نداده است و از سوی دیگری وزارت راه و شهرسازی هم اعلام می کند با بانک مرکزی در این خصوص صحبت شده و اعلام کرده ایم که شرایط را برای وام گیرندگان تسهیل کنند.

به نظر می‌رسد در بسیاری از بانک‌ها علاوه بر آنکه وام گیرندگان باید دو ضامن رسمی و کارمند بیارند باید چک و سفته چند میلیون تومانی هم بیاورند که این خود باعث گلگی و ناراحتی بسیاری از مستاجران شده است.

وام ودیعه مسکن همچنان بی اعتبار!/ چرا بانک ها ودیعه مسکن را پرداخت نمی کنند؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − یک =