کد خبر : 283460
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
-

ساخت فیلم تبلیغاتی برای سازمان شما چقدر هزینه دارد؟

ساخت فیلم تبلیغاتی برای سازمان شما چقدر هزینه دارد؟

تولید فیلم تبلیغاتی چقدر هزینه برمی‌دارد؟ این سؤالی است که ذهن مدیران بسیاری از سازمان‌ها و احتمالاً شما را به خود مشغول کرده است، اما جواب دقیق و از پیش مشخصی وجود ندارد.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام آنی بین رسانه، در این مقاله به عوامل تاثیرگزار در محاسبه هزینه ساخت فیلم تبلیغاتی پرداخته می‌شود و سپس حدود و تعرفه قیمت‌های ساخت ویدئوی تبلیغاتی در آژانس تبلیغاتی کانون آنی‌بین در سال ۱۴۰۰ ارائه می‌شود.

۱٫ مدت زمان ویدئوی تبلیغاتی

فیلم تبلیغاتی چند دقیقه‌ای مناسبِ سازمان شماست؟ قصد دارید این کوپوریت ویدئو را در کجا ارائه دهید؟ بسته به جواب شما، فیلم‌های تبلیغی مناسب عموماً بین ۲ تا ۴ دقیقه‌ ساخته می‌شوند و روایت‌های مختلفی دارند.

البته این فیلم در کلاس A (یعنی پروداکشن کامل) می‌تواند تا ۱۰ دقیقه یا بیشتر هم باشد. مدت زمان فیلم‌هاست که ابعاد آن ـ یعنی میزان امکانات، تجهیزات، زمان و نیروی لازم برای ساخت فیلمـ را مشخص می‌کند مثلاً کوپوریت ویدئو یا فیلم تبلیغاتی شرکت یا سازمان شما اگر زیر ۵ دقیقه باشد هزینه‌ای تقریبا کمتر از یک فیلم ۱۰ دقیقه خواهد داشت. یا ویدئوی زیر ۳ دقیقه که در کلاس ساده، سریع و اقتصادی اکو (eco) قرار می‌گیرد، نرخ متفاوتی دارد. البته مهم است که بدانید یک فیلم ۱۰ دقیقه‌ای هزینه ای دوبرابر فیلم ۵ دقیقه ای ندارد. نسبت افزایش هزینه به افزایش مدت زمان فیلم خطی نیست!

۲٫ تخصص  تیم کاری سازنده فیلم تبلیغاتی

هزینه را فقط تجهیزات و امکانات مادی نمی‌سازد. نیروی کار متخصص و حرفه‌ای در ساخت فیلم تبلیغاتی حرف اول را می‌زند. دید تخصصی و شناخت صنعت تبلیغات و به‌کارگیری این مهارت در ساختنِ فیلم و تیزر و آگهی، اعتماد مشتریان را جلب می‌کند و اثرگذاری خوبی در ذهن مخاطبان دارد.

تیم حرفه‌ای و خبره با شناخت درست از بازار، محصول یا سازمان شما را به‌شکل درست در یک ویدئوی تبلیغاتی هنرمندانه نشانِ مخاطب می‌دهد و توجهش را جلب می‌کند. آژانس سازنده فیلم تبلیغاتی شما باید خود را جای مخاطب شما گذاشته و با زبان مناسب با او سخن بگوید.

۳٫ امکانات و تجهیزات مورد نیازتولید فیلم تبلیغاتی

برای ساخت یک کورپوریت ویدئو (corporate video)، می‌توان از امکانات مختلفی استفاده کرد:

ایده‌پردازی، استوری‌برد و سناریو یا متن فیلم، استفاده از گویندهٴ حرفه‌ای با صدای آشنا،تدوین تخصصی و اصلاح رنگ پیشرفته، تیم کارگردانی و تولید متخصص، استفاده از دوربین و تجهیزات سینمایی مدرن، ویدئو گرافیک، اینفوگرافیک، موشن‌گرافیک، انیمیشن، مدلسازی و رندر سه‌بعدی همه و همه ابعاد و امکانات مورد نیاز برای ساخت ویدئوی مناسب برند شما را تشکیل می‌دهند.

بسته به اینکه کدام یک از امکانات و تجهیزات ساخت فیلم تبلیغی را بخواهید، بازهٴ قیمت متفاوت خواهد بود.

۴٫ مدت زمان مورد نیاز برای ساخت فیلم تبلیغاتی

طول ویدئو، امکانات و تجهیزات استفادهشده در تولید فیلم و ویدئوی تبلیغاتی و تیم متخصص سه عامل مهم در تعیین مدت زمان ساخت فیلم تبلیغی هستند. اینکه ساخت فیلم حدود یک ماه یا بیشتر زمان ببرد یا یک هفته یا کمتر و هم اینکه شما فیلم محصول خود را تا چه زمانی بخواهید، بر هزینه نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

جدول هزینه و تعرفه ساخت فیلم تبلیغاتی (کورپوریت ویدئو)

هزینهٴ تولید فیلم تبلیغاتی حرفه‌ای چقدر است؟

هدف از یک تبلیغ خوب مشخص است: فروش بیشترمحصولات یا خدمات، به مشتری‌های بیشتر،با قیمت بهتر!

یک تبلیغ خوب در دنیای امروز یعنی ساخت یک فیلم‌ تبلیغاتی و کورپوریت ویدئوی مؤثر، یعنی روایت داستان برند شما به شیوه‌ای که دوست دارید. اما هزینهٴ تبلیغ با کیفیت چقدر است؟

آژانس تبلیغاتی آنی‌بین ویدئوهای تبلیغاتی مخصوص سازمان شما را دو رنج قیمت می‌سازد:

کلاسeco:ساخت ویدئوی اثربخش در وقت کم عموماً مورد تقاضای شرکت‌هاست؛ کانون آنی‌بین با سابقهٴ اجرای پروژه‌های تبلیغی  وسیع در زمان کم، تجربهٴ خوبی در ذهن مشتریانش ساخته است.

تولید این نوع فیلم تبلیغیِ سه دقیقه‌ای یا کمتر، به شکل فوری و در حداقل زمان است و هزینه‌ٴ آن از ۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود.

کلاس‌ A: ساخت فیلم و آگهی تبلیغاتی کارآمد برای ارائه در هر پلت‌فرم و بستر تبلیغی مثل تلویزیون، آپارات، یوتیوب، اینستاگرام و … از جمله نیازهای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که بهترین نوع تبلیغ را با بهترین کیفیت می‌خواهند.

این فیلم تبلیغی (بین ۳ تا ۱۰ دقیقه) شامل پروداکشن کامل است و ساخت آن دست‌کم یک ماه زمان می‌برد. هزینهٴ آن از ۳۵ میلیون تومان شروع می‌شود. در این نوع فیلم تبلیغی عکاسی از لوکیشن پروژه، و نیز ساخت تیزر ۶۰ ثانیه‌ای (خلاصه‌ای از فیلم اصلی) هدیهٴ کانون آنی‌بین به شماست.

برای اینکه دربارهٴ انواع فیلم‌ها و ویدئوهای تبلیغی مناسب برای برندتان بیشتر بدانید، سری به سایت تیم آنی‌بین www.anibeen.com بزنید.

ساخت فیلم تبلیغاتی برای سازمان شما چقدر هزینه دارد؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − یک =